۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۴۸
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 84645932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ درصد مردم زنجان کارت ملی هوشمند دریافت نکرده اند

زنجان - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: ۵۱ هزارو ۷۲۷ نفر در این استان نسبت به درخواست کارت هوشمندملی هیچ اقدامی نکرده اند که این افراد ۶ درصد جمعیت واجد شرایط را شامل می‌شود.

سید علی شفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان دی ماه سال گذشته ۹۳ درصد از جمعیت واجدشرایط این استان نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی اقدام نکرده بودند.

وی جمعیت واجد شرایط برای دریافت کارت هوشمند ملی در استان زنجان را ۸۶۰ هزارو ۳۹ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون از ۸۰۸ هزارو ۳۱۱ نفر درخواست کارت هوشمند ملی خود را به اداره ثبت احوال استان ارسال کرده اند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۳۲ هزارو ۶۰۳ نفر در استان زنجان کارت هوشمند ملی درخواست کرده اند.

وی به ایستگاه‌های کاری فعال کارت هوشمند ملی در استان اشاره کرد و افزود: درحال حاضر تعداد ۱۲ اداره، ۲ نمایندگی و ۱۸ دفتر پیشخوان به عنوان ایستگاه های فعال کارت هوشمندملی در استان هستند. 

شفیعی با بیان اینکه کاربرد کارت هوشمند ملی امروزه بیش از پیش احساس می شود و همه افراد بالای ۱۵ سال باید دارای این کارت باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که مراجعه می‌کنند و اطلاعاتشان ثبت می‌شود هیچگونه مشکلی در خصوص اخذ خدمات دولتی نخواهند داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان افزود: افرادی که هیچ اقدامی نکرده‌اند و درخواستی نداده‌اند باید نسبت به ثبت نام اقدام و با ارائه درخواست، اطلاعات خود را در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت کنند.

شفیعی تصریح کرد: افراد واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ایستگاه های مربوطه مراجعه کنند و با کد رهگیری از کلیه خدمات دولتی و غیردولتی بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: افرادی که برای کارت هوشمندملی خود اقدام کرده اند چنانچه به هر دلیل پیامکی مبنی بر تحویل کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند می توانند با استفاده از کد دستوری #۶۰۹۰*۴* از طریق تلفن همراه خود از آخرین وضعیت کارت هوشمندملی مطلع شوند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha