۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۳
کد خبر: 84640743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علوش: تا این لحظه تغییری در نخست وزیری سعد حریری صورت نگرفته است

تهران - ایرنا - «مصطفی علوش» نماینده سابق پارلمان لبنان و معاون سیاسی جنبش المستقبل می‌گوید: تا این لحظه تغییری در سمت نخست وزیری سعد حریری صورت نگرفته و موضوعات در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، علوش روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجدید لبنان اظهار داشت: گزینه‌های جایگزین حریری را در صورتی که بر تصمیم خود پافشاری کند بررسی می‌کنیم.

او این را هم خاطرنشان کرده که بهاءالحریری به عنوان جایگزین سعد حریری مطرح نیست و او نیز مانند یک نامزد همچون دیگر نامزدهای انتخاباتی مطرح است.

علوش می‌گوید: من نخستین کسی هستم که به تصمیم جنبش پایبندم و تاکنون نه نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستم و نه در انتخابات شرکت می‌کنم.

پس از تعلیق فعالیت های سیاسی سعد حریری در چهارم بهمن ماه جاری و با این که او اعلام کرده، جریان المستقبل نیز در انتخابات پارلمانی شرکت نخواهد کرد، اما پس از چند روز به یکباره بهاء حریری برادر سعد در پیامی تلویزیونی با بیان قصد و نیتش برای شرکت در انتخابات پارلمانی لبنان، عنوان داشت که «من راه رفیق حریری را ادامه خواهم داد. نه دین، نه اخلاق و نه تربیت ما، اجازه نمی‌دهد که از مسئولیت خود برای قرار دادن امکاناتمان در راه پیشرفت لبنان شانه خالی کنیم».

اقدام بهاء حریری نشان داد که خط وی و برادرش با هم تفاوت داشته و از هم جداست و دیگر مسایل مطرح شده در سطرهای بالا نشان می دهد که از این پس سعد حریری عملا از عرصه سیاسی لبنان کنار گذاشته شده و دیگر نمی تواند در این عرصه قد علم کند.

اواسط هفته گذشته بود که «سعد حریری» رهبر «جریان المستقبل» (۱۴ مارس) لبنان اعلام کرد که فعالیت خود را در امور سیاسی به حال تعلیق درآورده و در عرصه انتخابات پارلمانی این کشور نیز شرکت نخواهد کرد، موضوع که پرونده سیاسی گذشته وی را دوباره به جریان انداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha