۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84639382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بند نسوان زندان بجنورد افتتاح شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۲
کد خبر: 84639382
بند نسوان زندان بجنورد افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: بند نسوان مرکزی زندان این استان در زندان بجنورد با ظرفیت ۱۰۰ نفر مددجو به مناسبت گرامیداشت دهه فجر امروز -شنبه-- افتتاح شد.

عبدالرحیم گرجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بند نسوان به صورت استاندارد در مساحت ۸۵۰ متر مربع با اعتبار استانی ۱۳ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی افزود: بند نسوان در زندان بجنورد از گذشته بوده است اما هم اینک به صورت مستقل، مجزا و استاندارد در جوار این زندان ساخته شده است.

بین ۲ تا سه درصد زندانیان این استان زن هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی در ادامه گفت: سرانه فضای زندان های استان ۱۸ مترمربع برای هر زندانی است که از میانگین ۱۲ مترمربعی کشور بیشتر است.

گرجی اظهار داشت: استاندارد فضای فیزیکی برای هر زندانی ۱۴ متر مربع است.

وی فضای زندان ها را شامل بندها، فضای آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، خوابگاه ها، هواخوری، غذاخوری و سایر موارد برشمرد و گفت: اکنون در زندان های این استان وضعیت کف‌خوابی نداریم و تمامی زندانیان تخت و دیگر فضاهای مورد نیاز را در اختیار دارند.

براساس آمارها، شمار زندانیان استان نسبت به میانگین کشور ۲۳ درصد کمتر است که براین اساس به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۹۵ نفر در زندان‌های این خطه هستند.

میانگین جمعیت زندانی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۵۳ نفر زندانی است.

هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در زندان های استان محبوس هستند، این استان دارای سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت است.

 ۹۷ درصد زندانیان استان مرد و سه درصد زن هستند که ۶۹ درصد از مددجویان متاهل هستند، ۷۱ درصد زندانیان استان بین ۲۶ نا ۴۵ سال سن دارند، بخش زیادی از نیروی کار در زندان ها محبوس هستند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که از نظر شاخص درآمدی نیز در آخرین رده های کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha