۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84805983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ میلیارد تومان برای تجهیز زندان‌های خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: ۳۵ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به این استان برای تامین و تجهیز زندان‌ها و تکمیل طرح های نیمه تمام اختصاص یافت.

عبدالرحیم گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه فضای زندان های استان ۱۸ مترمربع برای هر زندانی است که از میانگین ۱۱ مترمربعی کشور بیشتر است.

وی افزود: استاندارد فضای فیزیکی برای هر زندانی در کشور ۱۳ متر مربع است.

 مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با بیان اینکه این استان در شاخص تعداد زندانی رتبه ۲۹ را دارد گفت: خوشبختانه در این خصوص در سطح کشور در رده های آخر هستیم.

وی فضای زندان ها را شامل بندها، فضای آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، خوابگاه ها، هواخوری، غذاخوری و سایر موارد برشمرد و گفت: اکنون در زندان های این استان وضعیت کف‌خوابی نداریم و تمامی زندانیان تخت و دیگر فضاهای مورد نیاز را در اختیار دارند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی از جا به جایی کانون اصلاح و تربیت استان نیز خبر داد و اظهار داشت: معمولا در این کانون بین سه تا هفت نفر پسر زیر ۱۸ سال نگهداری می شود.

گرجی تعداد زندانیان این استان را حدود ۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد مددجویان این استان مرد و سه درصد زن هستند اظهار داشت: ۶۸ درصد از زندانیان متاهل هستند.

وی افزود: از مجموع زندانیان ۷۶ درصد بی سواد و زیر دیپلم، ۱۷ درصد فوق دیپلم هستند.

گرجی با بیان اینکه از کل جرایم ۶۸ درصد مربوط به مواد مخدر و سرقت است اظهار داشت: بیشتر سرقت ها در استان نیز خرد هستند.

وی در خصوص رنج سنی زندانیان استان اظهار داشت: ۷۲ درصد زندانیان بین ۲۶ تا ۴۵ سال هستند که به نوعی این افراد باید هم اکنون در محیط های کاری باشند اما متاسفانه به علت مشکلات و آسیب های اجتماعی و بیشتر اعتیاد هم اینک در زندان ها تحمل حبس می کنند.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که از نظر شاخص درآمدی نیز در آخرین رده های کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha