اومیکرون سرماخوردگی نیست

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۴۹
کد خبر: 84636048
اومیکرون سرماخوردگی نیست

مشهد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اومیکرون سرماخوردگی نیست و مردم نباید سرایت‌پذیری بسیار این ویروس را ساده بگیرند.

دکتر محمدعلی کیانی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: خطر مرگ و میر اومیکرون در بین افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا به بیماریهای زمینه‌ای مبتلا هستند، زیاد است. 
وی ادامه داد: برای پیشگیری از خطر مرگ و میر اومیکرون، واکسیناسیون کامل مهم‌ترین اصل است و هر فرد باید سه دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر میزان تزریق دز سوم واکسن کرونا در خراسان رضوی اندک است و در این زمینه باید فرهنگ‌سازی شود.
وی افزود: میزان سرایت اومیکرون بسیار زیاد بوده و قابل قیاس با موج‌های قبلی شیوع کرونا نیست لذا پرهیز از سفرهای غیر ضروری و دورهمی‌ها و جدی گرفتن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.
دکتر کیانی ادامه داد: مطالعات نشان داده است اگر ۸۵ درصد افراد جامعه از ماسک استفاده کنند، ابتلا به کرونا ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
هم اکنون از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، مشهد و ۶ شهرستان دیگر استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۴۰۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۹ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۱۳۲ هزار و ۵۶۳ نفر رسیده است.

همچنین ۶ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۱۳۴ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. 

تاکنون ۶۰ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲۶۶ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۶۱ دُز دوم و ۱۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۸۷ دُز سوم واکسن کرونا در ایران تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۱۴ دُز رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha