۱۶۰ مرکز خدمات کرونایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نوروز ۱۴۰۱ فعال هستند

مشهد- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۴۰ درمانگاه سطح یک، ۲۰ درمانگاه سطح ۲ و تمامی بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه با ظرفیت ۶ هزار تخت به منظور خدمات رسانی مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در روزهای پایانی سال و نوروز ۱۴۰۱ در آمادگی کامل هستند.

دکتر محمد علی کیانی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه فعالیت ستاد نوروزی معاونت درمان از ۲۶ اسفند ماه جاری تا ۱۴ فروردین سال آینده خواهد بود افزود: برنامه ریزی‌های لازم در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز انجام شده است.

وی ادامه داد: از تمامی افرادی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن یا تکمیل واکسیناسیون اقدام نکرده اند، درخواست می شود به منظور حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه نسبت به مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا در اسرع وقت اقدام نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ۲ ماسک سه لایه با کیفیت مناسب و انجام واکسیناسیون کامل، مهمترین و موثرترین راهکار برای پیشگیری از شیوع کرونا محسوب می‌شود.

۳۲ درصد واجدان شرایط در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

وی با بیان اینکه حدود ۹۷ درصد واجدان شرایط در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دز اول و ۸۴ درصد دز دوم و ۳۲ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در موج ششم شیوع کرونا، میزان فوتی‌ها و تعداد افراد مبتلا به نوع شدید کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند بیشتر از کسانی است که واکسن دریافت کرده‌اند که این امر نشان دهنده نقش موثر واکسن در افزایش ایمنی افراد است.

دکتر کیانی ادامه داد: در حال حاضر روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در حال کاهش است ولی این روند به معنای پایان کرونا نیست.

وی گفت: در حال حاضر ۸۴۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۱۱ نفر از این تعداد در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر استفاده از ۲ ماسک در اماکن شلوغ افزود: در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، برنامه های نظارتی سختگیرانه اعمال خواهد شد و بازدیدهای بهداشتی مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف و اماکن عمومی انجام می‌شود و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف آسیب زننده به سلامت جامعه، بر اساس قوانین با آن برخورد می‌گردد.

وی ادامه داد: در زمان تحویل سال از ظرفیت سازمان‌ها و گروه‌های مردم نهاد برای توزیع ماسک به مردم در حرم مطهر رضوی و اطراف آن استفاده خواهد شد.

بیش از ۲۰ درصد دریافت کنندگان خدمات درمانی کرونایی خارج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: بیش از ۲۰ درصد دریافت‌کنندگان خدمات درمانی کرونایی افراد غیر حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودند و با افتخار تمام به زائران داخلی و خارجی حضرت امام هشتم (ع) خدمت‌رسانی کردیم.

دکتر شاپور بدیعی افزود:  طبق آمار بیش از ۸۰ درصد بیماران کرونایی بستری‌ شده‌ یا واکسن نزده‌اند یا یک دُز آن را دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند و بسیاری از فوتی‌ها نیز از همین گروه‌ها هستند.

وی  ادامه داد: تنوع واکسن‌های تایید شده در کشور ما وجود دارد و مراکز واکسیناسیون هم به تعداد بسیار فعال هستند و فقط حضور پررنگ مردم را می‌طلبند.

اختصاص ۱۶ تخت ویژه کودکان به بیمارستان ولایت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با آمادگی کامل به استقبال نوروز سال ۱۴۰۱ می‌رویم و در هفته‌های اخیر ضمن افتتاح بیمارستان ولایت با ۱۲۰ تخت فعال و آمادگی پذیرش بیماران تروما (حوادث جاده‌ای) و حوادث و کرونا، ۱۶ تخت ویژه کودکان با تجهیزات کامل با هزینه ۳۲۰ میلیارد ریال به این بیمارستان افزوده شده است.

دکتر بدیعی افزود: نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی در طول ایام نوروز در شهرها و جاده‌ها حضور دارند و ماموریت ویژه آنها در زمان تحویل سال خواهد بود تا در صورت نیاز خدمات‌رسانی به موقع به زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) داشته باشند.

خدمت رسانی ۳۰۰ نیرو در ایام نوروز

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در ماموریت ویژه هنگام تحویل سال ۳۰۰ نیروی بهداشتی با لباس مشخص در مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت تا در صورت نیاز خدمات موردنیاز را به مردم ارائه دهند.

دکتر مجید جعفری‌نژاد افزود: از مجموع چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت واکسن کرونا در استان هنوز یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسن دریافت نکرده و تعداد بسیاری نیز واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.

وی ادامه داد: انواع واکسن‌ها برای دزهای سه گانه وجود دارد و برای دُز سوم هم واکسن‌های پروتئینی موجود است، هرچند معتقدیم بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است؛ همچنین تزریق واکسن آسترازنکا با رضایت فرد متقاضی انجام می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: سامانه "ایران من" طبق اعلام مسوولان کشوری تا چند روز آینده فعال می‌شود، ضمن اینکه در ایام نوروز فعالیت ویژه‌ای در زمینه پیشگیری داریم؛ همچنین از مردم می‌خواهیم شکایات خود در حوزه بهداشت را به سامانه‌های ۱۹۰ و ۱۹۱ گزارش کنند تا بازرسان بهداشت در محل حاضر شده و برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha