اعتبار تالاب انزلی به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت

انزلی – ایرنا – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد: پیشتر برای تالاب بین المللی انزلی ۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که این مقدار به ۱۵ میلیارد تومان ارتقا یافته و تخصیص خواهد یافت .

به گزارش ایرنا ، علی سلاجقه روز جمعه در پانزدهمین سفراستانی رئیس جمهور به عنوان نماینده ویژه آیت الله رییسی در انزلی گفت: پدیده های طبیعی همچون تالاب و دریا برخی اوقات به عنوان توسعه های غیربرخوردار دیده می شوند و این امر باعث شد که پدیده های الهی برای مردم تبدیل به مانع شود و فکر کنند این ۲ نعمت بزرگ چندان بازدهی ندارند، اما با نگاه جامع به این شهرستان می توان با حفظ این ۲ نعمت طبیعی از آن برای خدمت به  مردم بهره گرفت. 

وی تصریح کرد: در یک نگاه کلی به شهرستان و تالاب انزلی، در نشست پیش از سفر، ارتقای تالاب به عنوان یک پهنه بین‌المللی در دستور کار دولت قرار گرفت که در اختیار معاونت اول ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب تالاب بین‌المللی انزلی در تمامی ابعاد چه در بخش صید و صیادی و نیز مسائل مربوط به روستاهای واقع شده در حریم تالاب و آلاینده ها و مدیریت جامع آبخیر مشرف به بندرانزلی به صورت جامع دیده خواهد شد.

رییس سازمان محیط زیست گفت: پروژه کنارگذر انزلی نیز در دستور کار برای تکمیل قرار گرفته است و به این ترتیب بار ترافیکی سنگینی از این خط ساحلی انزلی به زودی حذف خواهد شد.

شهرداری رشت و انزلی به تکلیف زیست محیطی خود عمل کنند

سلاجقه با اشاره به معضل تصفیه خانه‌ها در شهرهای رشت و انزلی، گفت: این موضوع مورد رصد قرار گرفته است و ۲ رودخانه ای که از شهر رشت می گذرد و وارد تالاب‌انزلی می‌شود مورد بررسی قرار گرفته‌اند و ما به عنوان محیط زیست از شهرداری های رشت و انزلی می خواهیم به تکالیفی در این باره دارند، عمل کنند.

رییس سازمان محیط زیست، از منطقه آزاد انزلی خواست به وظایف خود از منظر اجتماعی در قبال شهر بندرانزلی و پنج روستایی که در مجاورت منطقه قرار گرفته اند عمل کند.

وی گفت: مردم بایستی رفاه و آسایش حاصل را در زندگی خود مشاهده کنند و آثار آن را در زندگی خود ببینند. این مساله باید پیگیری و در شورای عالی استان دیده  شود و به سمع ریاست جمهور نیز خواهد رسید .

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در جریان بازدیدش از بندر انزلی ضمن، تجدید میثاق با شهدای گمنام ،  با خانواده های آسیب پذیر، نمایندگان کارگران، اصناف، هتلداران صیادان ، تولیدکنندگان و شوراها دیدار و به مشکلات آنها رسیدگی کرد.

دیدار با خانواده شهید گچکار که در دی ماه سال ۶۰  به درجه رفیع شهادت نایل آمد از  دیگر برنامه های جانبی امروز رییس سازمان محیط زیست کشور بود.

رییس سازمان محیط زیست همچنین قرار است از تالاب انزلی نیز دیدن کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha