۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 5196
کد خبر: 84623376
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عفونت ادراری در افراد دیابتی رایج تر از سایرین است

قزوین-ایرنا-یک پزشک عمومی گفت: عفونت یکی از شایع ترین اختلالات دستگاه ادراری است که می‌تواند کلیه ها، مجاری ادراری و مثانه را تحت تاثیر قرار دهد و در برخی افراد دارای بیماری زمینه ای مانند افراد دیابتی رایج تر از سایرین است. 

دکتر مصطفی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختار دستگاه ادرار به گونه‌ای است که معمولاً از ورود باکتری‌ها  جلوگیری می‌کند، اما در برخی مواقع بسته به شرایط محیطی و بهداشت فردی باکتری‌ها از دیوار دفاعی دستگاه ادراری عبور می‌کند و به مثانه سرایت می‌کند. 
وی ادامه داد: عفونت ادراری در زنان به دلیل نوع ساختار دستگاه ادراری و کوتاه بودن مجرای ادراریشان و همچنین استفاده مداوم از برخی ابزار های پیشگیری از بارداری شایع تر از مردان است. 
احمدی با بیان اینکه برخی بیماری‌ها مانند سنگ کلیه و اختلالات پروستاتی می‌تواند منجر به عفونت ادراری شود، تصریح کرد: عفونت ادراری یک اختلال قابل کنترل و پیش پا افتاده است اما در صورت عدم توجه به آن می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی جدی تر شود. 
این پزشک عمومی اظهار داشت: تکرر ادرار،سوزش ادرار، درد در لگن، درد مقعد،ادرار خونی، ادرار بدبو و همچنین کم حجم شدن ادرار می تواند از اولین نشانه‌ های عفونت باشد. 
احمدی همچنین گفت: استفاده از آنتی‌بیوتیک با تجویز پزشک از راه های درمانی این اختلال است که با توجه به باکتری‌های موجود در ادرار و سابقه بیماری میزان و نوع آنتی‌بیوتیک و همچنین مدت مصرف آن مشخص می‌شود. 

این پزشک قزوینی اظهار داشت: طول درمان عفونت ادراری  یک تا  دو هفته است اما در مواقعی که عفونت ادراری خیلی شدید باشد ممکن است بیمار به آنتی بیوتیک‌های تزریقی یا بستری در بیمارستان نیاز پیدا کند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha