حداکثر سود خرده فروشان نسبت به بهای درب کارخانه ۲۵ درصد است

اراک - ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: حداکثر سود خرده فروشان نسبت به قیمت درب کارخانه ۲۵ درصد و حداکثر سود عمده فروشان و شرکت‌های پخش نیز ۱۰ درصد تعیین شده است.

«محمد جواد قربانیان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: واحدهای تولیدی گروه‌های کالایی در این استان ملزم به درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها هستند.

وی بیان کرد: هماهنگی‌های لازم بین خرده فروش‌ها، عمده فروش‌ها، تولیدکنندگان و شبکه توزیع درباره طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالا در استان مرکزی انجام شده و تولیدکنندگان برخی کالاها موظف شدند از اوایل دی‌ماه امسال تمامی تولیدات خود را با درج قیمت تولیدکننده روانه بازار کنند.

قربانیان ادامه داد: انواع لوازم خانگی، نوشیدنی‌ها، آب معدنی، انواع سس، کنسروها، ترشی‌جات، پودرهای لباسشویی، پوشاک بچه، برخی لوازم یدکی از قبیل لنت، روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا، ماکارونی و رب گوجه از مهمترین محصولاتی هستند که باید قیمت تولیدکننده روی آنها درج شده باشد. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: در این طرح تولیدکنندگان وظیفه دارند قیمت درب کارخانه را روی کالا درج کرده و به حلقه بعدی که شرکت‌های پخش و یا عمده فروشی‌ها هستند تحویل داده و آنها نیز سود قانونی خود را روی کالا لحاظ و به خرده فروشان تحویل دهند.

قربانیان بیان کرد: خرده فروشان نیز وظیفه دارند سود خود را که بیشتر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است، لحاظ کرده و بر روی کالا برچسب قیمت درج کنند و در صورتی که این دستورالعمل را اجرا نکنند از سوی دستگاه‌های نظارتی و بازرسان برخورد قانونی خواهند شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه عدم درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا تضییع حقوق عمومی را به دنبال داشت، گفت: برخی فروشگاه‌ها تخفیف‌هایی بر روی برخی کالاها اعلام می‌کردند تا جذابیتی برای خرید کالا ایجاد کنند اما این تخفیف‌ها واقعی نبود و ترفند شرکت‌های تولید کننده، پخش و فروش برای فروش بیشتر بود که در نهایت به ضرر خریدار و مصرف کننده نهایی بود.

بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۱۷۲ اتحادیه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha