پرسپولیس و رقیب استقلال در کنار هم؛ صدرنشینی با یک‌وچهل‌وشش صدم

تهران- ایرنا- تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان تا پایان هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، بیشترین گل زده را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایرنا، ۱۳ هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ گذشته و تا به اینجا شاهد اتفاقات جالب توجهی بوده‌ایم. البته که کیفیت برگزاری بازی‌ها چنگی به دل نزده و حتی نسبت به سالیان اخیر با افت هم روبرو بوده است. میانگین گل‌های رد و بدل شده حاکی از همین مساله است.

با این وجود تا به اینجای کار تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان با به ثمر رساندن ۱۹ گل، بیشترین گل زده را به خود اختصاص داده‌ و به اصطلاح بهترین خطوط حمله را از آن خود کرده‌اند. میانگین گل زده توسط این ۲ تیم ۱.۴۶ بوده که نمی‌تواند چندان جذاب باشد اما در بین تیم‌های حاضر در لیگ بیست و یکم، این بهترین آمار است.

مس در این فصل تنها در سه مسابقه موفق به گلزنی نشده و فقط ۲ دیدار این تیم در این فصل با تساوی بدون گل تمام شده و گلی در بر نداشته است. در جدال‌های این فصل تیم محمد ربیعی، ۳۰ گل رد و بدل شده که معدل آن ۲.۳ است. همین مساله می تواند فوتبال‌دوستان را به جذاب شدن بازی این تیم مقابل استقلال در هفته چهاردهم امیدوار کند. مس در سه دیدار اخیر خود به ترتیب یک، ۲ و ۳ بار دروازه رقبایش را در این گشوده است.

پرسپولیس اما در ۱۳ مسابقه‌ای که برگزار کرده ۱۹ گل زده و ۹ گل خورده تا متوسط گلزنی در دیدارهایش ۲.۱۵ باشد. تیم یحیی فقط مقابل استقلال و آلومینیوم موفق به گلزنی نشد و تنها مسابقه بدون گل این تیم در جدال با استقلال در هفته هشتم بوده است. شاگردان یحیی گل‌محمدی در پنج بازی اخیر خود در لیگ موفق به گلزنی شده‌اند.

با وجود گذشت ۱۳ هفته و نزدیک شدن به نیم‌فصل، هفت تیم هنوز تعداد گل هایشان دو رقمی نشده و عبارتند از فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، هوادار تهران، صنعت نفت آبادان، فجرسپاسی شیراز، نفت مسجدسلیمان و پدیده مشهد این تیم‌ها.

نماینده مشهد با تنها سه گل زده بدترین آمار را به خود اختصاص داده و میانگین گلزنی این تیم فقط ۰.۲۳ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha