کنگره بین‌المللی شعر کُردی «نیشان سربرزی» در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - دومین کنگره بین‌المللی شعر کُردی با نام «نیشان سربرزی (نشان سرافرازی)» به میزبانی کرمانشاه و دانشگاه صنعتی این استان اواخر بهمن امسال برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی این کنگره روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: موضوعات آثار ارسال شده به دبیرخانه کنگره، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم، وصیت شهید سلیمانی، ادامه دادن راه شهیدان، سرافرازی جبهه مقاومت، باطل نابود کردنی است و میدان امروز حاج قاسم است.

«بهمن میرزایی» با اشاره به اینکه این کنگره در شاخه‌های زبان فارسی، عربی، ترکی و کُردی برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان از همه استانهای کشور و سایر کشورهای دیگر می‌توانند آثار خود را که به لهجه‌های مختلف زبان کُردی و زبان لکی است را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی قالب‌های شعری قابل قبول در کنگره را چهارپاره، دوبیتی، نیمایی و سپید عنوان کرد و اظهار داشت: علاقه‌مندان می توانند اشعار کُردی و لکی خود را تا روز ۲۵ دی ماه به شماره واتس آپ ۰۹۳۷۰۱۴۳۰۱۵ ارسال کنند و آیین اختتامیه این دوره هم اوایل بهمن ماه با اهدا جوایزی به نفرات برتر و تجلیل از سایر شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

میرزایی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود استقبال از دومین کنگره بین‌المللی شعر کُردی بیشتر از سال گذشته باشد، تاکید کرد: با حمایت‌های ریاست دانشگاه صنعتی کرمانشاه دبیرخانه دائمی این کنگره در بخش کُردی  و همچنین دبیرخانه دائمی کنگره شعر مقاومت دانشجویی کشور هم در دانشگاه صنعتی کرمانشاه ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد به همراه ابومهدی المهندس و تعداد دیگری از همرزمانش به شهادت رسید.

این حمله به دستور رییس جمهوری وقت آمریکا، دونالد ترامپ صورت گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha