۱۰ دی ۱۴۰۰، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84596471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶هزار و ۶۱۹ واحد خون در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: مردم نوعدوست استان از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ هزار و ۶۱۹ واحد خون برای کمک به بیماران اهدا کرده‌اند.

حسین هاشمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲۰ هزار و ۲۵۷ نفر برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری مراجعه کردند که این تعداد در مدت مشابه پارسال ۲۰ هزار و ۳۴۱ نفر بوده است.

به گفته وی، پارسال نیز ۱۷ هزار و ۳۳۲ نفر در چهارمحال و بختیاری اهدای خون داشتند.

وی افزود: تعداد اهداکنندگان مستمر خون در سال‌گذشته هشت هزار و ۷۱۴ نفر و امسال هشت هزار و ۱۸۸ نفر بوده است.

هاشمی با اشاره به پایین بودن استقبال بانوان از اهدای خون در استان افزود: سال‌گذشته یکهزار و ۱۳۲ نفر برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون مراجعه کردند که این تعداد در سالجاری ۶۶۱ نفر بود.

وی تعداد اهداکنندگان بار اولی خون در استان را ۲هزار و ۸۳۶ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در مدت مشابه پارسال سه هزار و ۵۷ نفر است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۳۵۰ بیمار تالاسمی در استان ماهانه به دریافت یک تا ۲ بار خون نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال وبختیاری گفت: با توجه به شیوع کرونا امسال در چندین مرحله ذخیره خونی استان به مرز بحران و تا چهار یا پنج روز کاهش پیدا کرد که با همراهی مردم نوعدوست این میزان مرحله بحران نرسید.

وی درباره اینکه افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، مشکلی برای اهدا خون ندارند،گفت: اهدای خون برای افرادی که واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند ممنوعیتی ندارد اما بهتر است اهدای خون ۲ هفته پس از تزریق واکسن کرونا انجام شود. 

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه ،بروجن و شهرکرد همه روزه و مرکز بن در روز پنجشنبه فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha