۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84388383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج‌هزار و ۲۹۰ واحد خون در چهارمحال و بختیاری اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: مردم نوعدوست استان از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۲۹۰ واحد خون برای کمک به بیماران اهدا کردند.

حسین هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مراجعه ۶ هزار و ۲۹۰ نفر به مراکز خونگیری برای اهدای خون افزود: در این مدت ۲ هزار و ۴۸۸ نفر از اهداکنندگان خون در اتسان اهداکنندگان مستمر  و ۲۱۲ نفر زنان بودند. 

وی تعداد مراجعان اهدای خون در مدت مشابه پارسال در استان را ۶ هزار و ۵۹ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۴۹۸ نفر اهدا کنندگان مستمر و ۲۹۱ نفر زنان بودند و پارسال پنج هزار و ۲۸۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

هاشمی افزود: امسال ۱۵۵ واحد پلاکت اهدا شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش داشت.

وی اظهارداشت: هم‌اکنون ۳۵۰ بیمار تالاسمی در استان ماهانه به دریافت یک تا ۲ بار خون نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری به فعال شدن  مرکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خون‌ساز(سپاس) در شهرکرد درسالجاری اشاره کرد و گفت: این مرکز برای پربار کردن بانک اطلاعاتی ژنتیکی ایران و یافتن اهداکننده‌ مناسب برای بیماران نیازمند به پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز فعال شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه ،بروجن و شهرکرد همه روزه و مرکز بن در روز پنجشنبه فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha