برخی منابع لبنانی از احتمال انحلال جریان المستقبل لبنان خبر دادند

تهران - ایرنا- برخی منابع لبنانی از قصد نداشتن «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» این کشور برای کاندید شدن در انتخابات آتی و انحلال این جریان خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه رسمی حزب «جریان ملی آزاد» (نزدیک به رئیس جمهوری لبنان)، «حسین ایوب» روزنامه نگار لبنانی در پایگاه «۱۸۰POST» نوشت: سعد الحریری در جریان کنفرانس ویدئویی اخیر خود از طریق نرم افزار «زوم» (Zoom) کاملا واضح و روشن بود و تصریح کرد که «من کاندید نخواهم شد».

به نوشته حسین ایوب، الحریری همچنین افزود: جریان المستقبل منحل خواهد شد و هر کسی می خواهد کاندید شود، باید با مسئولیت و هزینه خودش این کار را انجام دهد!.

براساس منابع مطبوعاتی لبنانی، الحریری تاکنون براساس این قاعده رفتار کرده است که انتخابات آینده حتما به تعویق خواهد افتاد.

این منابع معتقدند که الحریری چنین احتمالی را بسیار بالا می داند و برداشت او براساس این تحلیل است که تحریم انتخابات از جانب جریان المستقبل باعث تحریک طیف اهل سنت در قبال دو جبهه حزب الله و هم پیمانان آن و جبهه «اشرف ریفی به علاوه  بهاء الحریری و خالد الضاهر و حزب القوات» خواهد شد.

این منابع مطبوعاتی در مقابل این پرسش ها را مطرح کردند که آیا در سطح بین المللی یا عربی، نمایندگی طیف اهل سنت لبنان به اینگونه مورد قبول واقع خواهد شد؟ درصورتی که دیگران نیز در طیف اهل سنت همان تصمیم حریری در تحریم انتخابات را بگیرند، چه خواهد شد؟ آیا تمدید دوره پارلمان لبنان پیش از اینکه یک خواست داخلی در لبنان باشد،یک خواست خارجی خواهد شد؟

پارلمان لبنان ۲۷ مهر ماه گذشته، با برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۷ مارس آینده ( هفتم فروردین ۱۴۰۱) موافقت کرد.

«حسن فضل الله» عضو برجسته حزب الله لبنان چندی پیش  فاش کرد که آمریکا در حال دسیسه چینی برای تاثیرگذاری در نتایج انتخابات آتی پارلمانی لبنان و مدیریت این انتخابات برای کاهش مشارکت رای دهندگان با هدف ضربه زدن به مقاومت و سلاح آن است.

فضل الله تصریح کرد: آمریکا آشکارا درحال حمایت از بزرگترین طرف های فاسد و گسترش نفوذ آنها در داخل دولت است اما می دانند تنها یاس و ناامیدی بدست خواهند آورد.

عضو برجسته حزب الله تاکید کرد: حزب الله  و متحدان آن درصدد تحکیم و تقویت صفوف خود و عبور از همه تضادها و اختلافاتی است که منجر به تضعیف موقعیت آنها در انتخابات پارلمانی می شود و حتی از این هم فراتر خواهیم رفت و با رویکردی جدید براساس وضعیت فعلی لبنان تلاش خواهیم کرد.

همزمان «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان نیز اخیرا در خصوص انتخابات پارلمانی آینده کشورش گفت: ما با تداوم مقاومت، طرح آزادسازی و حمایت در برابر تعدی اسرائیل و مقابله با فساد و مفسدان وارد صحنه انتخابات خواهیم شد.

وی به نبردهای انتخاباتی پارلمانی لبنان اشاره کرد و ضمن دشوار خواندن آن گفت: طرف مقابل حزب الله، با حمایت بین‌المللی و پولهای آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس، وارد آن شده است.

شیخ قاسم اظهار کرد: صاحبان شعار دشمنی با مقاومت، از جمله کسانی هستند که طی ۳۰ سال گذشته در رأس قدرت بوده و در نتیجه شریک فاسدان و مفسدان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha