تعاونی منابع طبیعی میامی برای مشارکت جوامع محلی فعال می‌شود

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری ‌میامی گفت: ترویج و افزایش مشارکت جوامع محلی در حفاظت از عرصه‌های منابع ملی، ارائه خدمات تخصصی به عنوان یک تشکل مردم‌نهاد برای مرتعداران از اهداف تاسیس شرکت تعاونی بهره‌برداران در این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی رضایی روز شنبه با اشاره به آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده ۲۹ قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور به رسانه ها گفت: تشکل ها و گروه های محلی روستایی، عشایری و سازمان های مردم نهاد تخصصی، برای تحقق هدف حفاظت، احیاء، اصلاح و بهره برداری از منابع طبیعی در چهارچوب قوانین و مقررات، باید دارای مجوز فعالیت باشند.

وی افزود: واگذاری طرح های منابع طبیعی به تعاونی ها و تشکل های واجد شرایط براساس قانون برگزاری مناقصات است.

رضایی با اشاره به ضرورت توجه به صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی ادامه داد: فراهم کردن زمینه نظارت از سوی تعاونی‌ها و تقویت بهره برداری، برای نگهداشت عرصه‌ها سودمند است و در بخش مرتع، حفاظت و بیابان نیاز به تشکیل تعاونی و افزایش مشارکت است.

وی افزود: حمایت از شرکت تعاونی و مشارکت بهره برداران با واگذاری طرح های مرتع‌داری و مناقصات طرح‌های زیستی مراتع و بیابان شامل کنترل هرزآب و نهالکاری در شهرستان میامی انجام شد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است./

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha