۹ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84596609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنجمین پویش کاشت بذر و نهال در دامغان اجرا شد

سمنان-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: پنجمین مرحله از پویش کاشت بذر و نهال در این شهرستان با حضور مسوولان ورزشی و ورزشکاران در پارک شهید ساجدی اجرا شد.

علی‌اکبر عباسی راد شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یکهزار اصله نهال به منظور کاشت در پارک شهید ساجدی دامغان در نظر گرفته شده بود که امروز در حاشیه مسابقات قهرمانی دوی صحرانوردی دختران نوجوان و جوان کشور، کاشته شد. 

وی ادامه داد: نهال های غرس شده از نوع سنجد و زیتون تلخ است که کاشت آن توسط رییس فدراسیون دو و میدانی، مسوولان استانی و محلی و دیگر دوستداران طبیعت انجام شد. 

عباسی راد تصریح کرد:تاکنون چهار مرحله پویش همگانی کاشت بذر و نهال در دامغان اجرا شده است و پیش‌بینی می‌شود تا آغاز هفته منابع طبیعی و ۱۵ اسفندماه بیش‌از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی تحت پوشش این طرح عملیات اصلاح و احیا انجام شود. 

وی اضافه کرد: تاکنون این پویش در اراضی منطقه سیاه‌کوه تویه دروار، مرتع چاه نو شمالی و یزدان آباد و منطقه طزره و مهماندویه انجام شد. 

عباسی راد اظهار داشت: اجرای این پویش در آینده نزدیک در روستاهای حسینان، معلمان، تویه دروار و طزره انجام می‌شود. 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: این پویش با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی، توسعه پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و ترویج فرهنگ حفاظت و احیا منابع طبیعی در دامغان اجرا شد.  

 به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است. 

از مجموع ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha