۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 84584025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهروندان اصفهانی برای نظارت بر بازار، همراه دولت باشند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان‌اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند در زمینه نظارت‌ها به موفقیت برسد، گفت: مردم برای نظارت بر بازار و جلوگیری از تخلفات، همراه دولت باشند.

احسان شهیر، روز دوشنبه در بازدید از بازار روز کوثر ۶ اصفهان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مردم و مسوولان باید سهم خود را در حوزه نظارت‌ بر بازار انجام دهند، افزود: اینک اتفاق خوبی در استان اصفهان رقم خورده و هر شهروند در حوزه نظارت بر قیمت‌ها ورود پیدا کرده است و سهم خود را در این زمینه ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: مسوولان برای نظارت بر بازار نباید از پشت میز مدیریت خود اقدام کنند بلکه باید در میدان کار حاضر شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان اظهار داشت: امروز به همراه تعدادی از مسوولان مجموعه‌های نظارتی از سازمان صمت، تعزیرات، اتحادیه‌ها و جهاد کشاورزی در بازار حضور یافتیم اما موفقیت در این زمینه هم با حضور مردم در صحنه محقق می‌شود.  

وی اضافه کرد: "دولت مردمی" بعنوان شعار دولت سیزدهم انتخاب شده است و باید تک تک مردم، این نظارت‌ها را بر عهده داشته باشند.

شهیر خاطرنشان کرد:  مردم می‌توانند شکایات خود را در زمینه هرگونه تخلف صنفی از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.

به گفته وی، در صورت ارائه موارد تخلف به سامانه ۱۲۴ توسط شهروندان، مسوولان امر نظارت بر بازار، بخوبی به عرصه ورود پیدا می کنند و پیگیری‌ لازم را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان نتیجه مثمرثمر اینگونه بازرسی‌ها را در آینده ملاحظه خواهند کرد، افزود: در بازدید امروز چند مجموعه صنفی، بخوبی قیمت‌های مُصوب را رعایت کرده بودند اما چند مجموعه متخلف دیگر ، مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان بیان کرد: به همت استاندار و ستاد تنظیم بازار استان، مرغ دولتی که تا امروز با قیمت ۳۱ هزار تومان به مردم عرضه می‌شد از فردا (سه شنبه) با قیمت مُصوب ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت مرغ در قشر ضعیف جامعه تاثیر ویژه‌ای دارد، ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده، قیمت سایر کالاها نیز کاهش پیدا کند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیشتر تخلفاتی که امروز در بازار مشاهده شد، مربوط به گرانفروشی میوه بود، اظهار داشت: بیشترین پرونده تخلف در طول سال هم مربوط به صنف میوه فروشان بوده است 

جواد محمدی فشارکی افزود: بازرسی‌ها و نظارت بر اصناف بصورت مستمر انجام می‌شود اما در اینگونه ایام، با توجه به افزایش خرید و نیاز مردم، طرح ویژه اجرا می‌شود.  

وی ادامه داد: اینگونه بازرسی‌ها بیشتر با هدف نظارت، پیشگیری از تخلف و در صورت وقوع تخلف، برخورد با مُتخلفان انجام می‌شود.

محمدی فشارکی بیان کرد: برخی از کسبه تخلف می‌کنند اما اغلب کاسبان انسان‌های مُنصف و حبیب خدا هستند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان به مُتصدیان واحدهای صنفی متخلف هشدار داد که در صورتی که در حق مصرف کنندگان اجحاف کنند، با شدت با آنها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه واحد صنفی که اتیکت روی کالاهای خود نصب نکرده درصدد تخلف و گرانفروشی است، به شهروندان توصیه کرد، خریدهای خود را از واحدهای صنفی مُجاز دارای پروانه کسب که اتیکت بر روی کالاها نصب کرده‌اند، انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha