۱۰ درصد به شاغلین صنعتی مازندران در سه سال گذشته اضافه شد

ساری - ایرنا - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که طی سه سال گذشته با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله پشتیبانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۱۰ درصد به آمار شاغلان بخش صنعت استان اضافه شده است.

به گزارش ایرنا ، حسینقلی قوانلو روز دوشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران که به ریاست استاندار در ساری تشکیل شد ، افزود که در این مدت حدود ۳۱ هزار شغل پایدار جدید در حوزه صنعت و تولید در مازندران ایجاد شد.

وی با اظهار این که با وجود تمامی مشکلات از جمله شرایط کرونایی افزایش ۱۰ درصدی آمار شاغلان بخش صنعت مازندران قابل توجه است ، گفت که بخش صنعت مازندران همچنان نیازمند نیروی کار ماهر است.

قوانلو تاکید کرد : با قاطعیت عرض می‌کنم که اگر فردی در حوزه صنعت مازندران دارای مهارت باشد، بیکار نخواهد ماند و بسیاری از شهرک ها و نواحی صنعتی استان اکنون با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و با اقدامات انجام شده این روزها، مسیر اشتغالزایی در این دیار هموارتر از هر زمان دیگری است.

وی افزود : اقدامات مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه صنعت باید در افزایش تولید و اشتغال نمایان شود و اگر به غیر از این باشد منابع مالی را که خرج بنگاه‌های اقتصادی شده  ، باید هدر رفته حساب کرد.

مدیرکل صمت مازندران گفت : حدود ۳۰ درصد از واحدهای صنعتی مازندران با مشکل فرسودگی ماشین آلات خط تولید مواجه هستند که به طور حتم با افزایش گشایش اقتصادی می‌توان برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نوسازی این ماشین آلات باهدف افزایش بهره‌وری و کیفیت در تولید کالا اقدام کرد.

قوانلو کمبود نقدینگی و همچنین بدهکاری‌های بیمه‌ای، مالیاتی، و بانکی را از دیگر مشکلات واحدهای تولید استان برشمرد و خاطر نشان کرد: باید طبق برنامه‌ریزی کلانی که دولت برای توسعه اقتصادی مازندران  و دیگر استان‌های کشور تدارک دیده، پیش برویم تا مسیر رونق کسب و کار در بخش تولید این دیار هموارتر شود.

۱۰ درصد به شاغلین صنعتی مازندران در سه سال گذشته اضافه شد

بی‌مسئولیتی بانک‌های خصوصی 

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین در این نشست از نقش کم‌رنگ بانک‌های خصوصی استان در تولید و اشتغال و بی‌توجهی در اعطای تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و صنعتگران گلایه کرد.

وی با بیان اینکه تنها کار بانک‌های خصوصی در استان بلعیدن و جمع‌آوری منابع مالی است، افزود: این بانک‌ها هیچ تکلیفی برای خود در توسعه اقتصادی و جهش تولید مازندران قائل نیستند.

قوانلو گفت : بانک‌های خصوصی باید شفاف‌سازی کنند که باوجود اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی استان در سال‌های گذشته با مشکلات کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کردند، چه خدماتی را به فعالان اقتصادی ارایه دادند؟

وی افزود : تمامی تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد ریالی که در سه سال گذشته به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد با همکاری بانک‌های عامل دولتی بوده و بانک‌های خصوصی هیچ‌گونه اقدامی در این بخش نداشتند.

قوانلو گفت  : این گلایه از این منظر دارای اهمیت است که در سال‌های گذشته طبق دستورالعمل‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به صورت مستمر تاکید شد که بانک‌های خصوصی می‌بایست بخشی از منابع مالی خود را به بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار در قالب تسهیلات پرداخت کنند که این درخواست عملیاتی نشده است.

در این نشست مشکلات پنج واحد صنعتی مازندران از سوی اعضای کاروگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف اجرای طرح توسعه‌ای و همچنین بازگشت این واحدهای صنعتی به چرخه تولید بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در استان مازندران ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولید فعال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha