پروژه‌های مهم حوزه آب در کردستان طی ۲ سال و نیم آینده به اتمام می‌رسد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود از لحاظ فنی و اجرایی، پروژه‌های بزرگ حوزه آب در کردستان، طی ۲ سال و نیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، سیدحسن رضوی روز یکشنبه جریان در بازدید از سد آزاد با بیان اینکه تلاش می‌شود هر ۶ ماه یک پروژه حوزه آب در کردستان به اتمام برسد، اظهار داشت: مجموعه پروژه‌های حوزه آب در کردستان به شرط تامین مالی، تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد و این مهم با اراده‌ای که وجود دارد حتما محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه پروژه مهم حوزه وزارت نیرو در سه استان کشور از جمله کردستان در اولویت اتمام قرار دارد، افزود: در دولت سیزدهم آسیب‌های پروژه‌های تعریف شده و در حال اجرای دولت‌های قبلی بررسی شده و این آسیب‌ها علاج‌بخشی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم عدم تعریف پروژه جدید است، ادامه داد: تلاش ما این است پروژه‌هایی که از قبل آغاز شده و دارای اهمیت خاصی است در کمترین زمان به نتیجه برسد.

رضوی به بهره برداری از پروژه انتقال آب از سد آزاد به سنندج در صورت تامین اعتبار قبل از آغاز فصل گرما تاکید کرد و افزود: امیدواریم پروژه‌های مهم در دست اجرای سدهای ژاوه و تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی بابت اجرای پروژه‌های وزارت نیرو در کردستان از لحاظ اجرایی وجود ندارد، گفت: امیدواریم در سفر رییس جمهور و وزیر نیرو با این استان، با تامین اعتبارات لازم، اجرای پروژه‌ها تسریع یابد.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج نیز با ۸۰ درصد پیشرفت، تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید تا زمینه برای آبگیری سد ژاوه نیز فراهم شود

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha