۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵
کد خبر: 84582090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 «دو فیلم‌نامه با یک بلیت» منتشر شد

۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵
کد خبر: 84582090
 «دو فیلم‌نامه با یک بلیت» منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «دو فیلم‌نامه با یک بلیت» نوشته‌ وحید ضرابی‌نسب شامل دو فیلم‌نامه روانشناختی سینمایی توسط انتشارات ایجاز منتشر شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این کتاب شامل دو فیلم‌نامه‌ سینمایی با نام‌های آنچه در زیر است و تشویش است که هر دو درام‌هایی روانشناختی هستند و در ژانر دلهره و معمایی نگاشته شده‌اند.

نویسنده در بخشی از مقدمه‌ کتاب می‌نویسد: هنوز هم مهم‌ترین پرسشی که هنگام مواجه شدن با یک فیلمنامه منتشر شده در قالب کتاب به ذهن می‌آید این است: چرا باید فیلمنامه خواند؟ فیلمنامه به ذات، یک اثر مستقل و ماندگار است و می‌توان آن را در رسته ادبی یا هنری خاصی گنجاند یا صرفا یک وسیله وابسته و تاریخ مصرف دار است و نوشته می شود تا فیلم شود؟ باید باور کرد بدون هنر سینما، فیلمنامه هم معنایی نداشته و ندارد. اگر فیلمنامه درستی انتخاب کرده باشید که به فضای اندیشه‌ای و علائق ژانری‌تان نزدیک باشد، شما توانسته اید با رد شدن از همه ممیزی‌های دست و پاگیر سلیقه‌ای فیلم خودتان را در ذهنتان بسازید.

در ادامه این مقدمه آمده است: سینمای لاغر ما امروزه یا خلاصه شده در فضای رومانتیک و زندگی‌های لوکس فرادست شهری، یا در نمایش خشونت‌بار و بزرگ‌نمایی شده‌ی طبقات فرودست. سینمای جنایی ما که اتفاقاً کارهای شاخصی هم در عمر سینمای ایران در آن انجام شده، کاملاً مُرده است. روایت‌های مبتنی بر هویت و آثار روانشناختی هم که در دنیا حرف اول را می‌زند جای خود را دارد...(ص. 5)

ضرابی نسب، علاوه بر سابقه‌ روزنامه‌نگاری سینمایی، آثار متعددی برای تلویزیون نگاشته و ساخته و آخرین اثرش، نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی دخمه محصول ۱۳۹۸ است. در فیلم دخمه ساخته وحید ضرابی نسب بازیگرانی چون شقایق فراهانی، پوریا پورسرخ، کاوه خداشناس و... ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که یه صدایی از ورودی خونه مدام تو گوشم می پیچید: عروسی خون چه بدشگونه؛ تور عروس غرق به خونه… صدای یه مرد حتما نبود… ولی صدای یه زن هم نبود… شاید صدای خودم بود… کجا شنیده بودم اولین بار این صدا رو یا حتی شعر رو… کی برام خونده بود؟

دو فیلم‌نامه با یک بلیت را انتشارات ایجاز در ۱۹۱ صفحه و با قیمت ۵۵هزار تومان روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha