پارک علم و فناوری چهارمحال‌ و بختیاری از پژوهش‌سراها حمایت می‌کند

شهرکرد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد از پژوهش‌سراهای دانش آموزی استان ۱۳ میلیارد ریال حمایت مالی کرده است.

اسماعیل پیرعلی روز یکشنبه در نشست مدیران پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی آموزش و پرورش استان افزود: یکی از سیاست‌های پارک علم و فناوری نهادینه کردن فرهنگ ایده‌پردازی در میان دانش‌آموزان است که با تلاش پارک علم و فناوری و همکاری آموزش و پرورش حرکت خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون یک میلیارد ریال حمایت مستقیم از ۲۹ طرح دانش‌آموزی از ۶ پژوهش‌سرای استان صورت گرفته است.

پیرعلی تصریح کرد: یکی دیگر از حمایت‌های صورت گرفته تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال است که این اعتبار با پیگیری پارک علم و فناوری از طریق معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تخصیص یافت و تجهیزات خریداری شده در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شد.

رییس پارک علم و فناوری با اشاره به نقش پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در تربیت دانش‌آموزان پژوهشگر بیان داشت: یکی از ارکان اصلی انقلاب پنچم صنعتی توسعه و پرورش نیروی انسانی است که پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی باید پایه و کانون اصلی حوزه آموزش و پژوهش و اعتلای فرهنگ کسب و کار در میان دانش‌آموزان باشند.

 پیرعلی تدوین آموزش‌های کوتاه مدت، تغییرات در کتب درسی و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم کسب و کار را از رویکردهای جدید آموزش و پرورش عنوان کردو اظهار امیدواری کرد، با توسعه نیروی انسانی، حمایت و ایجاد انگیزه و خود باوری در میان دانش آموزان شاهد پیشرفت کشور در حوزه فناوری و کسب و کار باشیم.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از تلاش های مدیران پژوهشسراهای دانش‌آموزی استان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha