جعل برندهای معتبر خراسانی تولید کننده سیم توسط استاندارد پیگیری می‌شود

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره‌ کل استاندارد خراسان رضوی گفت: این اداره کل تولید سیم و کابل تقلبی و غیراستاندارد با برندهای معتبر این استان در دیگر استانها را پیگیری می‌کند.

جواد کریم‌پور روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلات عمده این اداره کل جعل برندهای معتبر استان در بخش سیم و کابل در کارگاه های زیرزمینی دیگر استانهای کشور است.

وی ادامه داد: برترین تولید کنندگان سیم و کابل کشور در خراسان رضوی و به ویژه در مشهد استقرار دارند،  به همین خاطر نام این برندهای معتبر هدف جعل و سوء استفاده سودجویان قرار گرفته است.

سرپرست اداره‌ کل استاندارد خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال از ۵۹ مرکز تولید سیم و کابل در این استان بازدید به عمل آمده که کالاهای تولیدی ۵۱ واحد از این تعداد با شاخصه های استاندارد تولید سیم و کابل همخوانی داشته است.

وی افزود: اندک موارد عدم انطباق با موازین استاندارد نیز منجر به تعلیق یا ابطال پروانه استاندارد واحدهای تولید سیم و کابل نشده و به تولید کنندگان آنها برای افزایش کیفیت تذکر داده شده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنعت برق پیشتر گفته بود در فروشگاههای اصلی عرضه سیم و کابل در خیابانهای سنایی و آخوند خراسانی مشهد عرضه کابل غیراستاندارد مشاهده نشده اما در برخی شهرهای دیگر مانند تهران و اصفهان سیم و کابل غیراستاندارد با جعل عناوین تولیدکنندگان خراسان رضوی دیده شده است.

رامین رضامند افزود: یک بسته سیم استاندارد با قطر ۲.۵ حدود ۲ کیلو گرم مس دارد که قیمت مس آن چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است حال آنکه فارغ از قیمت روکش و هزینه های دستمزد و تولید، در سایت و اپلیکیشن های فروش کالا مانند "دیوار" سیم تقلبی با برندهای معروف مشهدی با مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

وی ادامه داد: با سوداگری‌های صورت گرفته تولیدکنندگان درجه یک ایران در خراسان رضوی، از دید مصرف‌کننده غیرحرفه ای به تولیدکننده درجه دوم  تبدیل شده‌اند.

طی نیمه نخست امسال ۱۴۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در خراسان رضوی صادر شده و ۲۶۳ پروانه استاندارد نیز در این استان تمدید شده است. 
هزار و ۹۵۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی زیرپوشش استاندارد قرار دارند که نیمی از این تعداد مربوط به صنایع غذایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha