۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۵۰
کد خبر: 81799045
T T
۰ نفر
17 برند سيم و كابل غيراستاندارد شناسايي و توقيف شد

تهران - ايرنا - مديركل استاندارد استان تهران گفت: 17 برند سيم و كابل غيراستاندارد در خيابان لاله زار پايتخت شناسايي و توقيف شد.

به گزارش روزچهارشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل استاندارد استان تهران افزود: بازرسان اين اداره كل با حضور در مركز تهيه و توزيع وسايل برقي در خيابان لاله زار مقادير زيادي سيم و كابل غير استاندارد را شناسايي و توقيف كردند.
وي به اسامي برندهاي توقيف شده اشاره كرد و گفت: گستر تهران، افشان خراسان، نوين ساوه، مشعشع، نوين خراسان، خراسان ايران، آوا الكتريك، هادي نور خراسان، جهان كابل تهران، آرش، خراسان ايران، ايمن خراسان، افق خراسان، تهران، افشار خراسان، رعد، سماقزوين 17برند سيم و كابل توقيف شده هستند.
بيات با اشاره به اينكه استفاده از اين سيم و كابل‌ها مي‌تواند خطرات و صدمات غير قابل جبراني را ايجاد كند افزود: طبق قانون توليدكنندگان و عرضه‌كنندگان كالاهاي غيراستاندارد در قبال اين عمل غير اخلاقي و غيرانساني جزايي قانوني خواهند ديد.
وي از مصرف‌كنندگان خواست تا در زمان خريد وسايل و لوازم برقي به نشان استاندارد توجه كنند و خاطرنشان كرد: متقاضيان خريد لوازم خانگي به منظور اطمينان از اصالت و درستي نشان استاندارد مي‌توانند كد درج شده 10 رقمي نشان استاندارد را به شماره 10001517 پيامك و سپس انطباق نام كالا را با آنچه درج شده مطابقت و كنترل كنند.
تهرام/1699/1831
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد