وزیر ورزش و جوانان: ظرفیت گردشگری ورزشی در لرستان تقویت می‌شود

خرم‌آباد - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: ظرفیت گردشگری ورزشی و میزبانی رشته‌های ورزشی در این استان تقویت خواهد شد.

به گزارش ایرنا "حمید سجادی" روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان کوهدشت اظهار داشت: دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بسیار پُرکار است و از آغازین ساعات روز کار را شروع و تا پاسی از شب با تمامی توان به خدمت مردم ادامه می دهد و این در حالی است که دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد.

وی بیان داشت: حرکت کند و ناصحیح در مقایسه با سرعت زمان و اتفاقات دنیا زیبنده کشور جمهوری اسلامی نیست و باید از تازه‌ترین اطلاعات روز دنیا به‌صورت به‌روز و کارآمد برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم. 

او ادامه داد: سد معشوره در دولت‌های قبلی آغاز شده اما پیشرفت چندانی نداشته است و حداقل فواید این طرح پیشگیری از سیل است و امروز هنر مدیریت به فائق شدن بر مشکلات موجود منجر می‌شود.

بیانیه گام دوم، دستور کار دولت مردمی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: در فضاهای امروز بخشی از مدرنیته را داریم و صنایع تبدلی به کمک زندگی قبلی آمده است  و نسل امروز از ما انتظاراتی دارند و بیانیه گام دوم، دستور کار دولت مردمی است و جوان امروز و نسل میانی جامعه در صورت خیزش تمدنی باید مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: جوان امروز ما باید مطالبه گر باشد و کوهدشت شهر جوانی در لرستان است و اکنون ۷۰ درصد جامعه ما جوان هستند و این جوانان در نظام جمهوری اسلامی ایران به پای انقلاب ایستاده اند.

سجادی اظهار داشت: هنوز نواقص و کاستی‌هایی در برخی مناطق کشور وجود دارد اما مردم پای انقلاب ایستاده اند و با شرافت و صبورانه حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اکنون بهترین فرصت خدمت است و در سفرهای استانی به نقاط مختلف کشور سرکشی می‌شود عنوان کرد: سفرهای استانی ادامه خواهد داشت و این سفرها با هدف انجام می‌شود.

وی گفت: برای دستیابی به ایده‌آل‌ها باید تلاش کرد و با تعامل و همفکری با ظرفیت‌های موجود بهترین اقدامات را انجام داد. در صورت نبود امکانات ایده‌آل باید بیشترین استفاده‌ها را از حداقل امکانات داشت  و به برکت جمهوری اسلامی، ایران قهرمانانی را تحویل جامعه داد.

سجادی اظهار داشت: تجهیزات، امکانات و تکنولوژی تنها شرایط ورزش نیست و باید از حداقل امکانات موجود به بهترین شکل استفاده شود اما باید به دنبال تکمیل آنها بود.

وی گفت: در وزارت ورزش و جوانان یکی از نقاط ثقل مبحث جوانان است و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و ورزشکاران جوان هستند که البته این قشر چالش‌ها و نیازهایی دارد و موضوع اشتغال و مسکن بسیار مهم است و معیشت و اشتغال و کسب و کار از مباحث مورد تاکید است.

وی افزود: دغدغه رییس جمهور و دولت مردمی، رفع مشکلات مردم است و با تعامل و همکاری و درایت مشکلات برطرف خواهد شد چراکه لرستان حلقه دوم پشتیبانی دفاع مقدس است و اکنون نیز نقش خود را ایفا می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: بحث پایانی گام دوم در دستور کار این وزارت است و حوزه‌های مرتبط با جوانان نیز امید آفرینی و رسیدگی به امور آنها را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به خانه های جوان ادامه داد: در این خانه‌ها خوراک علمی و فرهنگی برای آنها تامین می‌شود و در کوهدشت نیز باید راه‌اندازی شود و توجه ویژه به سمن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

سجادی اظهار داشت: خطر اعتیاد جدی است و به نسل جوان نیز منتقل می‌شود و سمن‌ها می‌توانند در این راستا فعال شوند و تشکل‌های مردمی می‌توانند به نسل جوان خدماتی در حوزه آگاهی‌بخشی ارائه دهند و مراکز مشاوره روانشناسی و شغلی و کاریابی و اشتغال پذیری نیز فعال شوند.

وی ادامه داد: در حوزه جوانان و فرهنگی این وزارت رسالت گستره‌ای تعریف شده است و مردم انتظار توسعه ورزش همگانی و نگاه‌های تازه‌ای دارند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: در پی شیوع این ویروس آسیب‌هایی به جامعه وارد شده است. ۲۸ هزار مرکز ورزشی داریم که در دوران کرونا ۶ هزار مرکز آسیب دیدند و متحمل خسارت شدند و خیلی از کسب و کارها تعطیل و متحمل ضرر شدند.

وزارت ورزش در مسیر گام دوم انقلاب

وی عنوان کرد: جامعه باید با برنامه‌های ورزشی و فرهنگی بتواند روحیه آسیب دیدگان را تغییر دهد و  وزارت ورزش و جوانان می‌تواند کانون تولید عزت و موتور تولید امید و جهش بیانیه گام دوم باشد و القای روحیه مطالبه‌گری جوانان و استفاده از نسل جوان و حلقه‌های میانی و انجام کارها باشد.

نماینده هیات دولت با اشاره به  ضرورت تکمیل  طرح چهارخطه شدن محور کوهدشت و خرم آباد و بیمارستان‌های کوهدشت و دگرگونی در منطقه اظهار داشت: چهار هزار و ۳۰۰ طرح ورزشی نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد و در شهرستان کوهدشت ۱۳ طرح وجود دارد و با منابع عمرانی موجود، تکمیل طرح‌های ورزشی ۵۴ سال زمان نیاز دارد.

سجادی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های مردمی، خیران و دیگر منابع با برنامه‌ریزی برای تکمیل طرح‌ها استفاده کرد و با سفرهای استانی وضعیت موجود با آمار و ارقام موجود مقایسه شود.

وی با بیان اینکه یکی از برکات سفرهای استانی مشاهده و درک مشکلات و کاستی‌های موجود استانها است افزد: لرستان دارای ظرفیت گردشگری خوبی است و ظرفیت بوم گردی و ورزشی در این استان قابل توجه است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: گردشگری ورزشی یکی از قول هایی است که در این سفر برای استان داده می‌شود. ظرفیت‌های گردشگری استان لرستان بررسی می‌شود و حتما ورزش‌های همگانی در لرستان بیش از گذشته دیده خواهد شد و تلاش می‌شود ظرفیت میزبانی رشته‌های ورزشی در استان انجام شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور صبح امروز (جمعه) به همراه برخی از وزرا و اعضای هیات دولت در یازدهمین سفر استانی خود وارد استان لرستان شد و در بدو ورود به فرودگاه خرم‌آباد مورد استقبال مسوولان لرستان قرار گرفت.

وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت ، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و برخی معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف کشوری آیت‌الله رئیسی را در یازدهمین سفر استانی همراهی می‌کنند.

اخبار مرتبط