معاون وزیر آموزش و پرورش: فعالیت در حوزه سوادآموزی مصداق کار بسیجی است

مشهد- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت در حوزه سوادآموزی مصداق کار بسیجی است و با کمک بسیجیان فرهنگی باید بتوانیم کاستی های موجود را رفع کنیم.

دکتر شاپور محمدزاده روز پنجشنبه در مراسم پایانی مجمع کشوری تیم پیشرفت مدرسه بسیج فرهنگیان افزود: دست یاری وزارت آموزش و پرورش به سوی بسیجیان فرهنگی برای اجرای اسناد بالادستی همچون بیانیه گام دوم انقلاب دراز است تا بتوانیم پیام ابلاغی رهبر معظم انقلاب را در عرصه تحول نظام آموزش و پرورش به نتیجه مطلوب برسانیم.

وی ادامه داد: فرهنگیان بسیجی در طول سالهای بعد از انقلاب همچون زمان دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و اکنون نیز در هدایت فکری جوانان کشور نقش پررنگی دارند تا مانع ورود جریان فکری بیگانگان به سوی جوانان کشور شوند.

فرمانده بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون میزان افراد باسواد کشور در سنین ۱۵ تا ۲۴ سال ۶ درصد از میانگین جهانی بالاتر است گفت: بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیسواد بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در کشور وجود دارند که ۳۶۰ هزار نفر آنها اتباع بیگانه هستند.

وی افزود: در حوزه سواد آموزی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است بگونه ای که در آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ میانگین افراد باسواد کشور بیش از ۹۴ درصد اعلام شد.

محمدزاده ادامه داد: باید بتوانیم در کنار آموزش بیسوادان، افراد کم سواد را هم آموزش دهیم تا دوباره به سوی بیسوادی بازنگردند.

بسیج بدون هیچ چشم داشت

جانشین سازمان بسیج مستضعفان نیز گفت: بسیج بدون هیچ چشم داشتی برای حل مشکلات کشور ورود می‌کند تا یاریگر دولت و نظام در رفع مشکلات باشد.

 سردار سید قاسم قریشی افزود: ماهیت این انقلاب در مردم سالاری دینی متبلور شده است که بسیج نمونه بارز آن است تا به عنوان پشتوانه مردمی در کنار انقلاب و نظام وظیفه مردمی خود را ایفا کند.

وی ادامه داد: امروز و با گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی فشارهای دشمنان ایران افزایش یافته ولی در پی آن نیز شاهد شکست توطئه‌های دشمن و سربلندی کشورمان در مقابل آنها هستیم.

سردار قریشی گفت: در گذشته امکان تعمیر تجهیزات نظامی را نداشتیم ولی اکنون به جایی رسیده ایم که غیر از تهیه امکانات برای خود می توانیم سلاح و تجهیزات نیز برای مقابله با استکبار جهانی در اختیار کشورهای مستضعف جهان قرا دهیم.

فرصت طلایی

رییس اسبق بسیج فرهنگیان کشور نیز در این مراسم گفت: با توجه به شرایط موجود کشور که از یک سو با چالش‌های چند بعدی مواجه هستیم و از سوی دیگر موقعیت بسیار خوب منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای داریم می توان تهدیدها را همچون روش شهید سلیمانی به فرصت تبدیل کرد.

حسن مرادی افزود: در طول ۲ سال گذشته به خاطر شیوع کرونا، اقدامات بسیار خوبی از سوی بسیج انجام شده است که آن را به فرصت طلایی برای شناساندن توانمندی بسیج می توان نام برد و اگر به درستی از آن استفاده نکینم در سال‌های آینده حسرت خواهیم خورد.

وی ادامه داد: مهمترین هدف بسیج فرهنگیان، پای کار آوردن همه ظرفیت‌های مردمی است و در این مسیر بسیج باید نقش پیش برندگی داشته باشد تا بتواند تمدن ساز باشد. 

اعطای نشان "بی نشان"

در این مراسم نشان معلم جهادی و الگو با عنوان "نشان بی نشان" توسط سازمان بسیج فرهنگیان به " ثریا مطهرنیا" به عنوان معلم فداکار ایرانی و یکی از ۱۰ معلم برگزیده جهان اهدا شد.

مطهرنیا، معلم ایرانی در بیجار، جزو ۱۰ فینالیست برتر جایزه جهانی معلم بنیاد غیرانتفاعی وارکی (varkay) انگلیس در ۲۰۲۱ قرار گرفت. این بنیاد برگزار کننده سالانه جایزه جهانی معلم، دلایل انتخاب مطهرنیا، معلم مناطق محروم شهرستان بیجار در استان کردستان را کمک مالی وی به دانش‌آموزان نیازمند، کمک به درمان و چندین عمل جراحی خاص و کمک مالی به صدها دانش‌آموز بی بضاعت اعلام کرده است.

وی دارای مدرک آموزش ابتدایی، مدیریت دولتی، مدیریت برنامه ریزی، علوم سیاسی و روابط بین الملل، حقوق بین الملل و دکترای برنامه ریزی است.

مطهرنیا نیز در این مراسم گفت: شاید عدالت آموزشی در آمار و ارقام جایگاه بهتری پیدا کرده است ولی هنوز با واقعیت فاصله دارد که می‌توان آن را از آمار راه یافتگان به دانشگاه‌ها و افرادی که جذب بازار کار می‌شوند به دست آورد.

این معلم بیجاری با بیان اینکه بسیج قطب نمای رضایت خدا است افزود: بسیج راهسازی برای تمدن سازی گام دوم انقلاب است و در تداوم و ایجاد زمینه سازی تربیت افراد در ساحت تراز انقلاب اسلامی نقش موثر دارد.

وی کسب مهارت و دانش افزایی برای پیشرفت در راستای تحول آفرینی انقلاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز در کنار مشکلات داخلی دشمن خارجی هم علیه کشور ما چند لایه عمل می‌کند به همین دلیل  بسیج باید با ساختاری منسجم برای رفع مشکلات در بحران‌های اقلیمی و سایر مسائل آسیب زا در کشور حضور فعال داشته باشد و از سوی دیگر عدل و عدالت را در امر آموزش و پرورش برقرار نماید. بسیج بدون سیاسی کاری و با ارداه آهنین ایستادگی می کند و از ثمره تلاش بی منت خود جامعه را سیراب می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha