۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84569088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وجاهت حوزه‌های خواهران منجر به افزایش ورودی این مرکز شده است

بوشهر-ایرنا- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: با وجود پافشاری بر استانداردهای علمی، وجاهت حوزه افزایش یافته و تمایل به تحصیل در آنها در سال‌های اخیر افزایش ۲ برابری یافته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت روز سه‌شنبه در همایش نخبگان علمی، پژوهشی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران بوشهر با اشاره به ضرورت ورود حوزه به مسئله‌های مختلف اجتماعی از جمله بدپوششی افزود: شمار فراوان شاغلان و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران باید بتوانند مسائل اجتماعی مانند بدپوششی و طلاق را حل کنند.

وی با اشاره به انتظارات فراوان از حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: حوزه علمیه برای برخورداری از حمایت مطلوب باید برای حل مسائل کمک کند.

بهجت‌پور ادامه داد: فرزندآوری، طلاق و ازدواج از مهم ترین مسائلی است که حوزه های علمیه خواهران باید پاسخگوی آن باشد.

وی با تاکید بر ضرورت قرارگیری در مدار تصمیم گیری‌های اجتماعی عنوان کرد: هر دستگاهی نتواند مسائل را حل کند از مدار تصمیم‌گیری‌های اجتماعی خارج می‌شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با گرامیداشت روز دانشجو بیان کرد: دانشجو احیاءکننده خاطره ایثار است و زمینه را برای بالندگی و سرزندگی هرچه بیشتر فراهم می‌کند.

بهجت‌پور همچنین با تبریک میلاد حضرت زینب(س) از ایشان به عنوان شیر میدان شهامت و شجاعت و ایثار یاد کرد.

وی هدف تلاش خدمت گزاران حوزه های علمیه خواهران را حل مسائل اجتماعی از سوی بانوان طلبه دانست و افزود: از نگاه ما خانواده مدار زندگی بانوان است و باید محوریت زندگی حفظ شود اما باید از همین کانون مهارت های لازم را برای داشتن نقش اجتماعی مناسب پیدا کند.

بهجت پور با اشاره به تعریف‌های جدیدی که از خانواده در دنیای غرب ارائه می شود، اضافه کرد: تصویر جهان پیشرفته از خانواده، ارزش‌های اصیل خانواده را از بین می برد.

وی افزود: در مقابل این رفتار، با تدبیر امام راحل و مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه خواهران تشکیل شدند که با مناسبات خانواده هم سازگار هستند. 

بهجت‌پور مسیر حوزه‌های علمیه خواهران را  درک مسائل زنان در امر تعلیم و تربیت و فعالیت‌های اجتماعی آنان دانست و گفت:مرخصی‌های تحصیلی برای امور خانوادگی و فرزندآوری بانوان طلبه یکی از مصادیق توجه نظام تحصیلی حوزه به اقتضائات بانوان است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha