۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84568779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس دانشگاه تربت حیدریه: دشمن به دنبال جلوگیری از توسعه علمی کشور است

تربت حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه تربت حیدریه گفت: دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به دانشجو، به عنوان قشر آینده‌ساز کشور، برای جلوگیری از پیشرفت علمی ما است.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسن فتحی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان در هر شرایط حساس همراهی کاملی با نظام داشته اند و امروز هم چشم امید مقام معظم رهبری به این قشر است تا با استفاده از ظرفیت های علمی خود برای مشکلات کشور راهکار بیابند.

وی اظهار کرد: ۱۶ آذر مظهر استکبارستیزی و مقابله با زیاده خواهی دشمنان است و دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ در اعتراض به ورود معاون رییس جمهوری آمریکا در مقابل ظلم حاکم ایستادند و سه تن از دانشجویان به نام های بزرگ نیا،قندچی و شریعت رضوی به شهادت رسیدند.

فتحی گفت: این روز پرافتخار در تقویم رسمی کشور به نام روز دانشجو نام‌گذاری شده و دانشجویان ما باید از این روز درس گرفته و باافزایش بینش اجتماعی خود، روحیه دشمن شناسی و دشمن ستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

مقدمات تاسیس دانشگاه تربت حیدریه با راه‌اندازی آموزشکده فنی تربت حیدریه در سال ۱۳۸۴ فراهم شد و این آموزشکده در سال ۱۳۹۱ با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ارتقا یافت.

دانشگاه تربت حیدریه با ۴۰ عضو هیات علمی و ۲۹ کدرشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha