۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84533335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حفظ استقلال دانشگاه تربت‌حیدریه از مطالبات مردم این شهرستان است

تربت‌حیدیه- ایرنا- رییس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: حفظ استقلال این دانشگاه با توجه به ظرفیت های منطقه ای و مناطق زیرپوشش آن از مطالبات مردم این شهرستان است.

دکتر محمدحسن فتحی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح آمایش آموزش عالی باید با حفظ استقلال و جامعیت دانشگاه تربت‌حیدریه باشد و رشته های دارای مزیت منطقه ای در این دانشگاه توسعه یابد. 

وی ادامه داد: این طرح در عمل به درستی اجرا نشده و در دولت قبل به شکل شتاب زده و بدون کارشناسی لازم عملیاتی شده بطوریکه در جنوب خراسان رضوی موضوع تجمیع  دانشگاه های تربت‌حیدریه، کاشمر و گناباد را مطرح کردند در حالی که این اقدام اشتباه است زیرا آمایش آموزش عالی فراتر از تجمیع است و موضوع آن ساماندهی با نگاه فرامنطقه ای است.

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: آمایش و ساماندهی باید به درستی انجام شود و انجام شتاب زده و بدون کار کارشناسی موجب دامن زدن به اختلافات منطقه ای می شود و به جای صرفه جویی هزینه ایجاد می کند.

وی افزود: با توجه به کشت زعفران در تربت‌حیدریه باید رشته های کشاورزی تا مقطع دکتری در دانشگاه این شهرستان ایجاد شود و رشته ای که در اولویت این منطقه نیست به دانشگاه دیگر واگذار شود. 

فتحی ادامه داد: منطقه تربت‌حیدریه در حکم شاهراه شمال به جنوب کشور و دارای راه‌آهن متصل به همه نقاط کشور و هرات افغانستان است و وجود ۱۵ هزار دانشجو در هفت دانشگاه این شهرستان، قطب تولید زعفران، ابریشم، پسته و انار کشور لازمه تقویت یک دانشگاه مستقل در این منطقه را اثبات می کند.

وی گفت: تقاضای ما از دولت این است که آمایش آموزش عالی را به جای اینکه از طریق تجمیع دانشگاه ها پیش ببرد از طریق آمایش رشته ها و توجه به ظرفیت های منطقه ای اجرا کند. 

رییس دانشگاه تربت‌حیدریه افزود: این دانشگاه با ۴۰ عضو هیات علمی و ۲۹ کدرشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و در حال حاضر ۲ هزار دانشجو دارد و دارای امکانات و زیرساخت های کامل آموزشی است و می تواند  کمبود آموزشی دانشگاه های داخل شهرستان از قبیل دانشگاه پیام نور را پوشش دهد.

مقدمات تاسیس دانشگاه تربت‌حیدریه با راه‌اندازی آموزشکده فنی این شهرستان در سال ۱۳۸۴ فراهم شد و این آموزشکده در سال ۱۳۹۱ با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ارتقا یافت.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha