مهدها تعطیل؛مدارس پایتخت و چهار شهرستان استان تهران غیرحضوری شد

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به پایداری هوا و تداوم انباشت آلاینده ها تمام مهدهای کودک تعطیل، مدارس پایتخت و شهرستان های ری (به جز فشافویه)، قرچک، ورامین و پاکدشت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به صورت غیرحضوری است.

به گزارش ایرنا، عابد ملکی روز سه شنبه در جلسه اعضای کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا که در استانداری تهران برگزار شد، افزود: تمام مهدکودک ها نیز در تهران، ری و سه شهرستان مذکور استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه  تعطیل است.

وی ادامه داد: در صورت پایداری هوا شنبه هفته آتی با کسب اجازه از هیات دولت برای تعطیلی ادارات دولتی و محدودیت تردد خودروها در تهران تصمیم گیری می شود.

ملکی یادآور شد: بر اساس شرایط پیش بینی و تداوم آلودگی هوا، تدابیر لازم برای بیش از ۴۸ ساعت آینده، یک طبقه بالاتر از شاخص کیفیت هوا اتخاذ شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اذعان داشت: براساس مصوبه امروز، پلیس راهور باید نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اقدام کند. 

ملکی با بیان اینکه شهرداری تهران نیز باید نسبت به کاهش فعالیت های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا اقدام کند، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست تهران نیز باید نسبت به تداوم پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، هشدار و  اخطار دهد.

وی نسبت به اهمال مسئولان شهرداری نسبت به برخورد نکردن با رانندگانی که اتوبوس های خود را در جایگاه بیش از پنج دقیقه روشن نگه می دارند تذکر داد و تاکید کرد: شهرداری باید این دستورالعمل را به رانندگان ابلاغ و با متخلفان برخورد کند.

ملکی اضافه کرد: پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر باید در مناطق پرتردد شهر و براساس بالا بودن شاخص آلودگی هوا مستقر نیز شوند.

در این نشست بر اجرای دقیق مصوبات توسط کلیه دستگاه های عضو کارگروه و ارائه گزارش در جلسه آتی تاکید شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha