۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 84566164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز عملیات الحشد الشعبی علیه داعش در دیاله عراق

تهران – ایرنا – تیپ های الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق امروز (یکشنبه) عملیات گسترده نظامی و امنیتی را برای شکار و شناسایی عناصر تروریستی «داعش» در استان دیاله آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، این عملیات در مناطق نا امن و پناهگاه های داعش در «حوضه ثلاب» نواحی میان شهرستان های «خانقین»، «نفت خانه» و «امام ویس» اجرا شده است.

بر پایه اعلام سازمان الحشد الشعبی، نیرویی مشترک از تیپ های ۴، ۲۰، ۲۳، ۲۴ و ۱۱۰، تیپ «ندای دیاله» و یگان ویژه از فرماندهی عملیات دیاله در بسیج مردمی با پوشش بالگردهای ارتش عراق در این عملیات مشارکت دارند.

این عملیات از شش محور آغاز شده است که هدف از آن تنگ تر کردن حلقه محاصره بقایای داعش از همه جهات جغرافیای منطقه، جلوگیری از فرار و پناه گرفتن ترووریست ها در کوهستان های منطقه است.

دیگر هدف های عملیات امروز الحشد الشعبی در استان دیاله (واقع در شرق عراق و همجوار با ایران)  جست و جو کامل منطقه برای شناسایی و شکار بقایای داعش و انهدام پناهگاه های تروریست ها عنوان شده است.

استان دیاله به دلیل وجود خلا امنیتی ناشی از مناقشه اربیل - بغداد در مدیریت برخی مناطق، اصلی ترین مکان اختفا و تحرکات گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می رود.

در همین راستا، منابع عراقی اعلام کردند که «جبار الیاور»، دبیر وزارت پیشمرگه خبر داده ستاد عملیات مشترک میان نیروهای فدرال عراق و نیروهای پیشمرگه از امروز (یکشنبه ۵ دسامبر) در ۴ محور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

الیاور در اظهاراتی گفت که قرار است دور تازه‌ای از گفت‌وگوها میان ستاد عملیات مشترک و نیروهای پیشمرگه در کرکوک انجام شود.

وی یادآور شد کرکوک و مناطقی از استان دیالی شاهد عملیات مشترک علیه تروریست‌های داعش خواهند بود.

الیاور بیان کرد که نیروهای مشترکی تشکیل شده است که اکنون به وسیله ستاد عملیات مشترک در حال گذراندن آموزش‌های گوناگون نظامی هستند و پس از آن در مناطق دارای خلا امنیتی مستقر خواهند شد.

داعش در دو هفته گذشته بر تحرکات تروریستی خود در استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین افزوده و در سه شبیخون جداگانه شماری از نیروهای امنیتی عراق به ویژه پیشمرگه را کشت. 

اوج این حملات در هفته گذشته انجام گرفت جایی که در شبیخون داعش به نیروهای پیشمرگه و سکنه روستای «مخمور» ۲۰ تن کشته و زخمی شدند.

با وجود شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و پیروزی عراق بر این گروه تروریستی پس از ۳.۵ سال نبرد، بقایای داعش همچنان هم در برخی استان ها مشغول تحرک و عملیات تروریستی هستند.

استان های دیاله، صلاح الدین، بغداد، کرکوک، نینوا و الانبار از مناطق اصلی تحرکات داعش در عراق به شمار می رود و تروریست ها هر از گاهی در این مناطق به عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیر نظامی ها دست می زنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha