۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۵:۴۴
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85477403
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع تایوان از رهگیری و شناسای  ۴۵ هواپیمای چینی خبر داد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع تایوان چهارشنبه اعلام کرد که ۴۵ فروند هواپیمای چینی را در اطراف این جزیره شناسایی کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این وزارتخانه در بیانیه‌ای با اشاره به خط دریایی ۱۸۰ کیلومتری که تایوان و چین را از یکدیگر جدا می‌کند، گفت: ۲۶ فروند از این هواپیماها از خط میانی در تنگه تایوان عبور کردند.

این آمار بیشترین تعداد هواپیماهایی را نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی در اطراف تایوان شناسایی شده‌اند.

این تحول در حالی است که قرار است «لای چینگ ته» در روزهای آتی به عنوان رئیس جدید تایوان فعالیت خود را آغاز کند.

لای چینگ ته مانند تسای اینگ ون رئیس فعلی تایوان، حاکمیت پکن بر تایوان را رد می‌کند. مراسم تحلیف لای چینگ ته قرار است در روز ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

روابط پکن و تایپه از زمان حاکمیت حزب دموکراتیک ترقی‌خواه در تایوان از سال ۲۰۱۶ بدتر شده و پکن از مذاکرات با دولت استقلال‌طلب تایوان اجتناب کرده است.

چین، جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند. ۲ طرف از زمان جدایی در سال ۱۹۴۹ به دلیل جنگ داخلی و با عقب‌نشینی دولت وقت چین، جداگانه اداره می‌شوند.

چین در حدود چهار سال گذشته رزمایش‌های نظامی را در منطقه اطراف این جزیره افزایش داده است.

آمریکا به رغم آنکه می‌گوید به اصل چین واحد پایبند است اما در عمل با انجام اقداماتی بی‌پروا و ترویج تعامل رسمی با تایوان، در حال توسعه روابط خود با این جزیره است.

وزارت دفاع چین سال گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: پکن از آمریکا می‌خواهد تا به طور موثر و کامل به تعهد خود در زمینه عدم حمایت از استقلال تایوان عمل کرده و فوری تسلیح تایپه و تقویت روابط نظامی آمریکا با تایوان را متوقف کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha