۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 1483
کد خبر: 84574243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات بزرگ علیه داعش در شمال و شرق عراق

۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 84574243
عملیات بزرگ علیه داعش در شمال و شرق عراق

تهران - ایرنا - به دنبال تشدید تحرکات هسته های خفته گروه تروریستی «داعش» در برخی مناطق عراق، نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش و نیز «پیشمرگه های کرد»، یک سلسله عملیات سراسری در شمال و غرب این کشور با هدف پاکسازی مخفیگاه های این گروه تکفیری آغاز کرده اند.

بسیاری از کارشناسان، منابع معتبر نظامی و امنیتی در عراق اعتقاد دارند که هسته های داعش به دلیل تحرکات آمریکا علیه نیروهای مقاومت که طی یک دهه گذشته در خط مقدم جنگ علیه تروریستها قرار داشته و دارند، تشدید شده است. این درحالی است که برخی اسناد و مدارک جدید، از حمایت داعش از سوی نظامیان آمریکایی از طریق نقل و انتقال آنان میان سوریه و عراق و همچنین تجهیز جنگجویان این گروه تروریستی، حکایت دارد.

حالا برای سرکوب هسته های خفته داعش در مناطق عمدتا شمالی و شرقی عراق، نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق و نیز نیروهای پیشمرگه کردستان این کشور از امروز (یکشنبه) وارد عمل شده اند.

براساس گزارش های دریافتی از ستاد عملیات مشترک عراق، نیروهای مشترک ارتش و الحشد الشعبی امروز عملیات بزرگ امنیتی خود را در سلسله ارتفاعات شرق عراق موسوم به «حمرین» آغاز کردند.

منابع عراق گفته اند که این حملات از 6 محور شروع شده و در ساعت مخابره خبر همچنان ادامه دارد.

گزارش دیگری حاکی است که نیروهایی از تیپ یکم الحشد الشعبی، موفق شدند یک مخفیگاه عناصر داعش را در رشته کوه های حمرین در استان دیالی در شرق عراق کشف کنند. به دنبال آن یگان های خنثی سازی موارد منفجره وارد عمل شده و مقر تروریست ها را بطور کامل منهدم کردند.

عملیات بزرگ علیه داعش در شمال و شرق عراق

همزمان از کردستان عراق خبر رسید که امروز عملیات نظامی مشترک نیروهای پیشمرگه و «آسایش» (پلیس کردستان عراق) برای پاکسازی بخش های داخلی منطقه «گرمیان» آغاز شده است . یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری «شفق نیوز» گفت که نیروهای پیشمرگه و آسایش عملیات امنیتی را برای تعقیب بقایای گروه تروریستی داعش در منطقه گرمیان در کردستان عراق در جنوب استان «سلیمانیه» و غرب استان «کرکوک»، با هدف پاکسازی مناطق «الغوره»، «بالکانه» و «الدراجی» آغاز کرده اند.

عملیات مشترک امنیتی ارتش عراق، الحشدالشعبی و پیشمرگه و سایر نیروها نیز از 5 روز پیش در چند محور با هدف پاکسازی منطقه از بقایای داعش آغاز شده است.  

برای هماهنگی ها، در همین راستا، یک هیات عالی رتبه امنیتی به ریاست سپهبد «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق وارد منطقه «مخمور» شد.

عملیات بزرگ علیه داعش در شمال و شرق عراق

نشست مشترک امنیتی در مقر لشکر 14 در مخمور بین نیروهای اتحادیه به ریاست معاون عملیات مشترک دولت مرکزی عراق و رئیس ستاد نیروهای پیشمرگه برگزار شد.

در این نشست علاوه بر جانشین رئیس ستاد مشترک، جمعی از فرماندهان نیروهای زمینی، فرمانده محور عملیاتی و فرمانده عملیات نینوا حضور داشتند.

فرماندهان عراقی،‌ در این نشست هماهنگی امنیتی در حوزه های مورد علاقه امنیتی مشترک را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

آخرین گزارش ها حاکی است که عملیات نیروهای مشترک عراقی شامل ارتش، الحشدالشعبی و پیشمرگه در مناطق شمالی و شرقی در استان های نینوا و دیالی عراق جریان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha