رویترز: فرانسه و هلند در پی تعمیم تحریم‌های ضد روسیه هستند

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز نوشت که فرانسه و هلند به‌دنبال اعمال جهانی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه هر موسسه مالی‌ ای هستند که در خرید کالا و یا فن آوری ساخت تسلیحات به ارتش روسیه کمک کند.

به گزارش ایرنا، رویترز سه‌شنبه شب نوشت که اتحادیه اروپا تلاش کرد از دور زدن ۱۳ بسته تحریمی ای که از فوریه ۲۰۲۲ و حمله روسیه به اوکراین علیه این کشور اعمال شده، جلوگیری کند. تحریم های فعلی شامل ممنوعیت فروش برخی کالاها و فناوری های دو منظوره به روسیه است که بطور همزمان کاربرد غیرنظامی و نظامی دارند.

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز این پیشنهاد را در قالب چهاردهمین بسته در دست تدوین برای تحریم های ضد روسیه، بررسی خواهند کرد.

بر اساس این پیشنهاد، هر شخصیت حقیقی یا حقوقی در اتحادیه اروپا از انجام تجارت با هر موسسه مالی در جهان که توسط اتحادیه اروپا به عنوان حامی مستقیم یا غیرمستقیم ارتش روسیه در دستیابی به کالاها و فناوری های ممنوعه دومنظوره شناخته شده، منع می شود.

به نوشته رویترز، با توجه به چنین ممنوعیتی، موسسات مالی خاورمیانه، ترکیه یا حتی چین ممکن است از فروش کالاهای دومنظوره مورد تحریم اتحادیه اروپا به روسیه خودداری کنند تا از دسترسی به تجارت با اروپا و بازارهای مالی اتحادیه محروم نشوند.

مقامات اتحادیه اروپا گفتند که کمیسیون اروپا احتمالاً تحریم چنین موسسات مالی را با آمریکا هماهنگ کرده و در نتیجه کارایی آن افزایش می یابد.

شاید مجارستان که روابط گرمی با مسکو داشته و احتمالاً آلمان که مایل است روابط تجاری نزدیک با چین را به خطر نیاندازد، با این پیشنهاد مخالفت کنند.

پیش بینی می شود چهاردهمین بسته تحریمی بروکسل که تصویب آن به اجماع ۲۷ کشور عضو نیاز دارد، در ماه ژوئن (خرداد / تیر) آماده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha