۴ سرنشین قایق غیرمجاز در آب های بندر تیاب نجات یافتند

بندرعباس- ایرنا- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت:با امداد رسانی به موقع همیار ناجی بندر تیاب، ۴ نفر از سرنشینان یک فروند قایق غیرمجاز در ۶ مایلی این بندر از غرق شدن نجات یافتند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا محمد حسینی تختی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهارداشت: یک فروند قایق به صورت غیر قانونی از اسکله تفریحی بندر تیاب قصد عزیمت به بندر هرمز را داشته که به دلیل توجه نکردن به هشدارهای هواشناسی با شرایط نامساعد جوی روبرو و در میانه مسیر دچار شرایط اضطرار می شود.

وی ادامه داد: با تماس یکی از سرنشینان قایق با مرکز جستجو و نجات و اعلام شرایط اضطرار، بلافاصله همیاران ناجی بندر تیاب عازم منطقه می شوند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: با انجام عملیات جستجو و نجات در ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته تمامی سرنشینان قایق  نجات یافته و در سلامت به اسکله تفریحی تیاب منتقل شدند.

محمدحسینی، بی توجهی به اخطاریه‌های هواشناسی، استفاده نکردن از سیستم کمک ناوبری و مخابراتی و رفت و آمد به صورت غیر مجاز را  از علل بروز این شرایط اضطرار اعلام کرد و با اشاره به شرایط نامناسب جوی در این فصل  و مواج شدن دریا،تاکید کرد: صاحبان شناور های تفریحی و تجاری قبل از دریاروی از سالم بودن تجهیزات ایمنی و ارتباطی شناور اطلاع حاصل نموده و به اخطاریه های هواشناسی توجه جدی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha