۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱:۱۰
کد خبر: 83262588
T T
۰ نفر
همياران ناجي سه نفر در غرب هرمزگان را از غرق شدن نجات دادند

بندرعباس- ايرنا- معاون امور دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از نجات سه نفر در غرب استان در شهرستان پارسيان با تلاش و همكاري همياران ناجي در اين منطقه خبر داد.

به گزارش ايرنا، اسماعيل مكي زاده شامگاه دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: اين سه نفر با يك فروند قايق تفريحي بادي و با وجود هشدار نسبت به شرايط نامساعد جوي به دريا مي روند.
وي افزود: با توجه به شرايط جوي منطقه و مواج بودن دريا ، امكان كنترل اين قايق تفريحي براي سرنشينان آن وجود نداشته است.
مكي زاده با بيان اينكه سرنشينان اين شناور اعلام اضطرار و درخواست كمك مي كنند، گفت: مركز جستجو و نجات دريايي هرمزگان (MRCC) پس از دريافت پيام اضطرار، نسبت به اعزام همياران ناجي به موقعيت سانحه از جزيره لاوان، بندر مقام و پارسيان اقدام مي كند.
وي تصريح كرد:شناور ناجي 19 از بندرگاه كيش و دو فروند شناور از شركت نفت فلات قاره جزيره لاوان نيز روانه موقعيت قايق مضطر مي شوند.
اين مقام مسوول بيان داشت: سرانجام با تلاش و سختي بسيار سه نفر سرنشين قايق تفريحي توسط همياران ناجي، از خطر مرگ حتمي و غرق شدن در آب هاي خليج فارس نجات يافته و در صحت و سلامتي كامل به ساحل رسيدند.
اداره كل هواشناسي هرمزگان پيش از اين نسبت به مواج بودن دريا و پيشگيري از تردد شناورهاي سبك و تفريحي در مناطق غرب هرمزگان به ويژه كيش و لاوان هشدار داده بود.
شهرستان پارسيان در 400 كيلومتري غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048