گروه‌های معلول خدمات گیرنده از آموزش و پرورش استثنایی افزایش یافتند

قزوین - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: خدمات گیرندگان از آموزش و پرورش استثنایی اخیرا از ۷ به ۱۰ گروه دارای معلولیت افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت روزجهانی معلولان اظهار داشت: جامعه دوست دار انسان مورد نظر تمامی انبیای الهی بوده و جامعه ای بدون خطر و عاری از آلودگی ها تعریف می شود و یکی از مشخص های جدی آن دوست دار کتاب، کودک و معلولان بودن است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: بیش از هفت میلیارد جمعیت در دنیا زیست می کنند که حدود ۱۰ درصد آنها معلول هستند و ۸۰ درصد آنها در کشورهای درحال توسعه قرار دارند.

حسینی اضافه کرد: در جامعه دوست دار انسان باید برای دسترسی آموزشی، مراقبت بهداشتی، اشتغال و وضعیت معیشتی، زدودن خشونت و فقر برای معلولان حرکت کرد و این قشر بباید بتوانند از امکان تشکیل خانواده، مشارکت سیاسی ، داشتن حق اشتغال، امکان سفر و سایر خدمات استفاده کنند.

وی اظهار داشت: یکی از جدی ترین حقوق معلولان حق دسترسی به آموزش و پروش است و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افتخار دارد در مدت ۳۰ سال به هفت گروه معلولیت خدمت ارائه کرده است.

این مسوول با بیان اینکه اخیرا سه گروه معلولیت نیز به خدمات گیرندگان ما افزوده شده اند، گفت: مطالعات جهانی نشان می دهد که ۹۰ درصد دانش آموزان استثنایی از آموزش و پرورش محروم‌اند ولی در ایران سازمانی به این منظور بنا نهاده و ۲۴ هزار معلم در یک هزار و ۷۰۰ مدرسه خاص و در ۲۱ هزار مدرسه عادی خدمت رسانی می کنند تا شاهد این محرومیت نباشیم.

حسینی با بیان اینکه در ایران ۸۱۰ مرکز اختلال یادگیری بنا شده تا معلولان بر مشکلات یادگیری فائق بیایند،افزود: در ۲ سال اخیر یک و نیم متر به فضای آموزش دانش آموزان نیازهای ویژه و ۲ و نیم  متر در مناطق محروم اضافه شده که نشان دهنده توجه ویژه کشور به این دانش آموزان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه توانبخشی یکی از برنامه های اصلی این سازمان برای دانش آموزان است،اضافه کرد: علاوه بر این مهارت آموزی به این دسته دانش آموزان نیز مورد توجه قرار گرفته است.


سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha