۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۵
کد خبر: 84559869
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵ زندانی نیازمند در خراسان رضوی آزاد شدند

۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۵
کد خبر: 84559869
۵۵ زندانی نیازمند در خراسان رضوی آزاد شدند

مشهد- ایرنا- همزمان با هشتم آذرماه، سالروز آغاز پویش مردمی آزادی زندانیان نیازمند و بدهکار مالی در قالب "نذر هشتم"، ۵۵ زندانی نیازمند از زندان‌های استان خراسان رضوی آزاد شدند.

به گزارش روز دوشنبه اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، مدیرکل زندانهای خراسان رضوی در آیین آزادی برخی از مددجویان زندان مرکزی مشهد، گفت: یکسال از آغاز پویش مردمی نذر هشتم می‌گذرد، در این طرح هرماه حداقل ۸ زندانی نیازمند به نیت امام هشتم حضرت رضا(ع) با مشارکت خیران نمازگزار مساجد سطح شهر از زندان آزاد می شوند.

سعید سرباز جانفدا افزود: طی یکسال گذشته با عنایت و توجه خاص حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با احتساب این ۵۵ نفر، که در این مرحله آزاد شدند، ۴۹۵ نفر به نام امام هشتم آزاد و با پیوند با مساجد به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در طراحی اولیه، منشأ و مبدأ این طرح مساجد بوده است و هدف مجریان مجموعه زندانهای استان پیوند زندانیان با مساجد است تا پس از آزادی به واسطه توجه و حمایت مسجد و مسجدی ها از گرایش مجدد آنها به جرم و بزه جلوگیری شود.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: تا حدودی در پیوند مددجویان با مساجد موفق بوده ایم که به امید خدا با اهتمام ویژه ائمه جماعات مساجد، این هدف متعالی کاملاً محقق خواهد شد و مساجد نقش اجتماعی خود را در برابر این افراد آسیب دیده و خانواده هایشان ایفا خواهند کرد.

جانفدا خاطرنشان کرد: آذرماه طرح نذر هشتم یکساله شده است و به همین مناسبت این پویش امروز و فردا در ۱۱ زندان استان اجرا می شود و در مجموع ۵۵ زندانی در قالب آن آزاد می شوند.

۱۱ زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار-درمانی چناران در خراسان رضوی تحت مدیریت اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

طبق اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی در سال گذشته، این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری ۱۷ هزار زندانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha