هزار خانواده زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان خراسان رضوی قرار دارند

مشهد- ایرنا- مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: هم اکنون هزار و ۴۸ خانواده نیازمند زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان این استان قرار دارند.

به گزارش روز سه‌شنبه اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، سعید سرباز جانفدا افزود: توجه به اقشار آسیب پذیر و نیازمند تکلیف اجتماعی برای همه ارکان جامعه است و خانواده زندانیان نیز به عنوان عائله نظام باید حمایت شوند.

وی ادامه داد: در سند تحول قضایی و همچنین سیاست های سازمان زندان ها رسیدگی به وضعیت خانواده زندانیان به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها، مورد توجه قرار گرفته است و در کمک و حمایت از این خانواده ها نوع جرم و محکومیت زندانی در خدمت رسانی ما تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: در همین راستا تا پایان آبان ماه امسال با خانواده ۴۰۰ نفر از زندانیان نیازمند استان دیدار به عمل آمده و در این دیدارها علاوه بر بررسی مشکلات آنان بسته های کمک معیشتی و کمک های نقدی نیز به این خانواده ها اهدا شد.

وی افزود: در کنار این کمک ها، حمایت های معنوی و فرهنگی با برگزاری کلاس های مختلف آموزشی و کمک به اشتغالزایی در راستای توانمندسازی این خانواده ها در حال انجام است.

سرباز جانفدا ادامه داد: خانواده زندانیان نیازمند با ثبت نام در "سامانه حمایت" به نشانی اینترنتی samanehemayat.com بر اساس سطح نیاز خانواده زیرپوشش خدمات انجمن حمایت از زندانیان قرار می گیرند.

یک زندان، یک کانون اصلاح و تربیت و همچنین اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی چناران در خراسان رضوی زیرپوشش اداره ‌کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان قرار دارند.

براساس اعلام مسوولان قضایی خراسان رضوی در سال گذشته، این استان ۱۷ هزار زندانی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha