۲۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84537715
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پاکستان : باید نسبت به مخالفان صلح در داخل و خارج افغانستان هوشیار بود

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با نشست چهار کشور عضو تروئیکای توسعه یافته در پاکستان و رایزنی‌های وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان در این کشور، اسلام‌آباد هشدار داد که افغانستان در حال عبور از یک مرحله حساس است و باید نسبت به مخالفان صلح در داخل و خارج هوشیار بود.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» شامگاه پنجشنبه در شهر اسلام‌آباد در دیدار هیات دولت موقت طالبان به ریاست «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه در افغانستان، بر لزوم نقش آفرینی جامعه جهانی در  افغانستان تاکید کرد.

این دیدار همزمان با نشست مشترک امروز نمایندگان ویژه ۴ کشور پاکستان، چین، روسیه و آمریکا در قالب تروئیکای توسعه یافته در اسلام‌آباد برگزار شد، جایی که اعضای این نشست در بیانیه‌ پایانی از طالبان خواستند تا ضمن عمل به وعده‌های خود، یک سیاست معتدل را در افغانستان دنبال کند.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی در دیدار با امیرخان متقی و رایزنی‌های دو کشور در سطح هیات‌های بلندپایه، نمایندگان دولت موقت طالبان را از نتایج نشست تروئیکای توسعه یافته مطلع ساخت.

پاکستان : باید نسبت به مخالفان صلح در داخل و خارج افغانستان هوشیار بود

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان بر تمایل این کشور برای دعوت از نمایندگان دولت موقت طالبان در نشست آتی همسایگان افغانستان تاکید کرد.

در این دیدار مقامات ارشد پاکستانی از جمله وزیران هوانوردی، بازرگانی و امور دارایی این کشور حضور داشتند و طرفین برای توسعه تجارت مشترک، ترانزیت، همکاری‌های مرزی، تسهیل ارتباطات مردمی تعهد متقابل را اعلام کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت که این کشور به طرح مسائل پیش روی افغانستان و پیامدها نسبت به هرگونه تشدید بحران انسانی و اقتصادی این کشور، نزد جامعه جهانی ادامه داده و نقش آفرینی جامعه بین الملل برای کمک به مردم افغانستان را مطالبه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha