۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84532448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ طرح اشتغال‌زا در اشنویه اجرا شد

۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۳
کد خبر: 84532448
۹۰ طرح اشتغال‌زا در اشنویه اجرا شد

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۰ طرح اشتغالزا در این شهرستان اجرا و در این راستا ۴۰ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

سامان چیانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات اشتغالزا که در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف به آنها پرداخت شده‌، زمینه اشتغال برای ۱۲۰ نفر فراهم شده است.

وی گفت: امسال در مجموع ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبارات اشتغالزایی به این شهرستان اختصاص یافته که تاکنون ۵۰ درصد آن جذب شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه افزود: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در یک شغل فرا گیرند و ۱۶۰ نفر از مددجویان در رشته‌های مختلف نیز دوره های مهارت آموزی را طی کرده‌اند.

چیانه بیان کرد: ۷۰۰ میلیون ریال هم از بابت خسارت کسب و کارهای ضرر دیده از کرونا به مددجویان تحت پوشش این نهاد امسال پرداخت شده است .

وی افزود: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال بیش از ۲۰۰ طرح اشتغال زای دیگر نیز برای مددجویان این نهاد در این شهرستان اجرایی شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۱۲ خانوار با جمعیت بیش ازهفت هزار و ۳۰۳ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از این تعداد هزار ۲۶۴ زن و هزار و ۷۴۸ مرد سرپرست خانوار هستند.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha