۳۰ میلیارد ریال وام اشتغال مددجویی در اشنویه پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان متقاضی واجد شرایط این شهرستان پرداخت‌ شده است.

سامان چیانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ به ۶۷ مددجوی زیرپوشش این شهرستان اختصاص یافته و در راستای توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال‌زایی مددجویان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، تولید فرش دستباف، خیاطی، صنعت، خدمات و اصناف به آنها پرداخت شده‌است.

وی اظهار داشت: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در یک شغل فرا گیرند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه افزود: ۶۱ نفر نیز جهت طی آموزش‌های مهارت آموزی معرفی شده که از این تعداد ۵۴ نفر دوره تعمیر خودرو و هفت نفر نیز دوره‌های آرایشگری را فرا گرفتند.

چیانه با بیان اینکه در طول این مدت به  همت اداره برای ۱۶ نفر کاریابی صورت گرفته است، افزود: ۱۰۰ مددجوی اداره نیز طی دوره‌هایی آموزش پایدار سازی را دریافت کردند.

هم‌اکنون سه هزار و ۱۲ خانوار با جمعیت بیش ازهفت هزار و ۳۰۳ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از این تعداد هزار ۲۶۴ زن و هزار و ۷۴۸ مرد سرپرست خانوار هستند.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha