۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84526909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهم خواهی بیشتر زنان برای مقابله با تغییرات اقلیمی

تهران – ایرنا - «آماندا بلانک» مدیر اجرایی شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه در انگلیس و رئیس یک گروه اقدام آب و هوایی گفت باید زنان بیشتری در راس سازمان های چند جانبه به کار گرفته شوند تا به کاهش تاثیر مالی تغییرات اقلیمی کمک شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بلانک و دیگر مقام های ارشد گروهی موسوم به «زنان در تامین مالی اقدام اقلیمی» قرار است فردا (چهارشنبه) در بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو اسکاتلند توصیه هایی را برای توازن بهتر جنسیتی در سازمان های تامین مالی آب و هوایی مطرح کنند.

این گروه همچنین به دنبال یک چارچوب جهانی برای گزارش دهی در مورد داده ها و معیارهای جنسیتی است تا به تصمیم های سرمایه گذاری مرتبط با مسائل آب و هوایی کمک شود.

بلانک در مصاحبه ای با  رویترز گفت که حدود ۸۰ درصد از افراد بی خانمان به دلیل تغییرات اقلیمی، زنان هستند، اما تنها ۱۹ درصد از اعضای هیات مدیره صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: اگر زنان ۵۱ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند، آیا انتظار اینکه این شمار بیش از ۱۹ درصد باشد، غیرمنطقی است؟

وی اضافه کرد: باید به چیزی نزدیکتر به ۳۰ تا ۴۰ درصد توجه کنید تا اطمینان یابید که از نمایش و صدایی خوب برای مطرح شدن برخوردار هستید.

گروه زنان در تامین مالی اقدام اقلیمی همچنین درصدد بهبود دسترسی زنان به خدمات مالی و برابری جنسیتی در طرح های آب و هوایی دولتها است.

بلانک در ادامه این مصاحبه گفت: زنان اغلب در کشورهای در حال توسعه به تهیه غذا مشغولند و تمام وقت کار می کنند و خانواده تشکیل می دهند. آنها به طور معمول روی زمین و در زمینه تولید غذا کار می کنند، اینها بخش هایی هستند که از موضوعات اقلیمی به شدت و به نحو بدی تاثیر گرفته اند.

نشست تغییرات اقلیمی زیر نظر سازمان ملل متحد موسوم به کاپ ٢۶ که از روز دوشنبه اول نوامبر/۱۰ آبان در گلاسکو با حضور رهبران بیش از صد کشور جهان آغاز به کار کرد، به مدت دو هفته ادامه خواهد یافت. کارشناسان و متخصصان از سراسر جهان فرصت خواهند داشت در این نشست، آخرین امکان های دستیابی به راهکارهای اجرایی به منظور کاهش روند گرمایش زمین تا حداکثر ۱.۵ درجه سانتیگراد را مورد بررسی قرار دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha