میزان رعایت نکات بهداشتی کرونا در کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است

کرمانشاه-ایرنا - رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به کاهش شدید و نگران کننده رعایت پروتکل بهداشتی در این شهرستان، گفت: میانگین رعایت نکات بهداشتی کرونا در کشور ۴۶ درصد و در استان و شهرستان ۴۴ درصد است که این آمار نشان می دهد کرمانشاهی ها کمتر از حد وسط کشور پروتکل ها را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر" علیرضا طلوعی" عصر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: متاسفانه در کل کشور و همین طور استان کرمانشاه مردم ۴۸ درصد و کمتر از ۵۰ درصد از ماسک استفاده می کنند و این در اوج گیری ابتلا به کوید۱۹ بسیار مهم و تاثیرگذار است،

او گفت: تجربه ما در بهمن و اسفند سال ۹۹، که رعایت زدن ماسک به ۸۰ درصد در استان و کشور رسید نشان می دهد زمانی که نکات بهداشتی مانند ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنیم تا حد زیادی بیماری کنترل و موارد ابتلا کاهش می یابد.

طلوعی روند حال حاضر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را خیلی نگران کننده دانست و گفت: اگر هرچه زودتر به رعایت پروتکل حساس و توجه نکنند دوباره دچار موج دیگری از کرونا خواهیم شد که از ابتدای آبان در برخی از شهرها شروع شده و در حال حاضر ۲۴ شهر در وضعیت قرمز هستند که چهار شهر آن در استان کرمانشاه است.

۷۴ درصد افراد بالا ۱۸ سال کرمانشاه دُز اول واکسن را دریافت کردند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۷۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان دُز اول و ۵۲ درصد دُز دوم را تزریق کرده اند.

طلوعی افزود: در مجموع بیش از یک میلیون و ۵۵ هزار دُز واکسن کرونا در شهرستان به ۷۹۳ هزار و ۵۰۸ نفر تزریق شده است.

او همچنین بیان داشت: برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا نیاز است که با سرعت در زمان کوتاه بیش از ۸۰ درصد جمعیت دُز دوم کرونا را دریافت کرده باشند تا گفته شود واکسیناسیون انجام شده، وگرنه با فاصله زمانی زیاد و درصد کمتر از این میزان تاثیر واکسیناسیون کاهش می یابد، زیرا بعد از ۶ ماه اثرگذاری واکسن به تدریج کاهش می یابد و دوباره دچار چرخه شیوع بیماری می شویم.

طلوعی بر سرعت عمل در واکسیناسیون نیز تاکید کرد و خواستار ترغیب و تشویق،  هم افزایی و مشارکت بالا همه در راستای افزایش واکسیناسیون شد.

وی همچنین با بیان اینکه در شهرستان ۱۵ پایگاه تزریق واکسن کرونا دایر است، گفت: متاسفانه در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد افراد واکسن کرونا دریافت کردند، که باید اداراتی مانند، شهرداری، بسیج، دفاتر تسهیل گری این مناطق، کمیته امداد و بهزیستی و دیگر نهادها در امر فرهنگ سازی واکسیناسیون بیشتر در این نقاط فعال باشند و مردم را تشویق به واکسن زدن کنند.

این مقام مسئول بیان داشت برای هر واکسن سینوفارم دولت ۹ دلار هزینه کرده که این افراد رایگان واکسینه شوند تا کار آنها به دکتر و دارو درمان که بسیار هزینه بر است، نرسد و مردم باید استفاده نکنند.

لازمه بازگشایی مدارس واکسن ۸۰ درصدی دانش آموزان و دانشجویان است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آغاز تدریجی روند بازگشایی مدارس (متوسطه دوم) و دانشگاه ها از اول آذر ماه گفت: لازمه بازگشایی مدارس واکسینه ۸۰ درصد از دانش آموزان است به همین دلیل لازم است به والدین اطلاع رسانی قوی شود.

طلوعی اظهار کرد: دانش آموزانی که واکسن کرونا را تزریق نکنند، باید هر هفته ۲ بار جواب منفی آزمایش کرونا پی آر سی را ارائه کنند.

او با اشاره به این فکر، جوانان چون قوی هستند پس مبتلا نمی شوند گفت: مهم است به این نکته توجه کنیم رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا یک مساله اجتماعی است، نه فردی ، زیرا فرد نه تنها خود بلکه دیگران را هم مبتلا کند.

طلوعی در پایان گفت: تاکنون در شهرستان کرمانشاه بیش از  ۶۱ هزار نفر با آزمایش پی آر سی مبتلا قطعی به کرونا شناسایی شده که از این تعداد تاکنون هزار و ۵۳۱ متاسفانه فوت کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha