۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84522665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ درصد مدارس شهری چهارمحال وبختیاری مربی بهداشت دارند

شهرکرد-ایرنا-معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس استان  گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ درصد مدارس استان مربی بهداشت دارند.

فخرالدین اسدی روز شنبه در جلسه دوره آموزشی ویژه مراقبان سلامت تازه استخدام شده و دبیران شاغل در پست مراقب سلامت در مدارس استان افزود:  در سال تحصیلی جاری ۱۶۰ نفر از مراقبان سلامت و دبیران با رشته‌های مرتبط شاغل در پست مراقب سلامت، در بیش از ۳۰۰ آموزشگاه دولتی و غیردولتی شهری استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه این مربیان بهداشت، کار آموزش بهداشت به ۶۵ هزار دانش‌آموز شهری را  برعهده دارند، گفت: با توجه به غیر حضوری بودن مدارس هم‌اکنون در شبکه شاد سه کانال در حوزه بهداشت، آموزش و محیط زیست و ایمنی فعال شده که مربیان بهداشت، مدیران مدارس و سفیران سلامت در این کانال‌ها به ارائه آموزش به دانش‌آموزان می‌پردازند.

اسدی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه مراقبان سلامت تازه استخدام شده و دبیران شاغل در پست مراقب سلامت استان افزود: در این دوره  آموزشی ۶۵ نفر از مربیان سلامت به مدت ۲۴ ساعت برنامه‌های آموزش حفظ محیط زیست، بهداشت دهان و دندان، پیشگیری از بیماری‌ها و تغذیه سالم را آموزش دیدند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مراقبان سلامت پس از دریافت آموزش‌ها با حضور در مدارس نسبت به کنترل وضعیت ایمنی از جمله شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی، ایمنی وسایل ورزشی و ایمن‌سازی غیر سازه‌ای و کنترل وضعیت بهداشت محیط کلاس‌ها، سالن‌ها و سرویس‌های بهداشتی، آموزش سلامت و بهداشت و  معاینات مقدماتی دانش‌آموزان شامل، قد، وزن، BMI، دهان و دندان، پدیکلوزیس و مشکلات ساختار قامتی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح کوچ(کنترل وزن و چاقی) در بین ۱۸۶ هزار دانش‌آموز استان برگزار شد، گفت: پس از ارزیابی این طرح ۶.۲ درصد دانش‌آموزان چاق، ۱۷.۷۴ درصد افزایش وزن، ۴.۶۹ درصد لاغر بودند.

به گفته وی، پس از انجام مداخلات بهداشتی توسط مربیان بهداشت و همچنین ارجاع دانش‌آموزان به پزشکان متخصص ۲.۷ درصد دانش‌آموزان بهبود وضعیت وزنی داشتند که این امر باعث شد که این استان رتبه نخست را از لحاظ وزن مطلوب کسب کند.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی جاری ۲۲۰هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha