۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۱۹
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84519042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

" قهرمان" به سینماهای گیلان رسید

۴ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۱۹
کد خبر: 84519042
" قهرمان" به سینماهای گیلان رسید

رشت - ایرنا - معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: فیلم "قهرمان" به کارگردانی اصغر فرهادی به گیلان رسید تا شاید غبار چند ساله از چهره سینماهای استان بزداید.

سیدامیر مصباح شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکران فیلم یادشده از فردا در سینما ۲۲ بهمن رشت آغاز می شود و پس از آن این فیلم در بندرانزلی نیز اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه کرونا شرایط بسیار دشوار اقتصادی را برای سینما و سینماداران رقم زد، گفت: نبود فیلم، یکی دیگر از مشکلات سینماداران بود که امیدواریم درخشش اکران فیلم قهرمان بار دیگر روشنایی بخش صنعت سینما در گیلان باشد.

معاون هنری و امور سینمایی گیلان گفت: البته ، اکران فیلم سینمایی "دینامیت" نیز بار دیگر از فردا در سینما ۲۲ بهمن رشت آغاز می شود، بطوریکه این فیلم در نوبت ساعت ۱۵ اکران و فیلم سینمایی قهرمان در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ ۳۰ اکران می شود.

مدیر سینما ۲۲ بهمن رشت و پدید آورنده کتاب پوسترهای سینمای ایران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: خوش بین هستم اکران قهرمان هیاهویی در وضعیت سینماهای استان ایجاد کند زیرا هنوز موسم اکران نرسیده با اقبال مخاطبان روبرو شده ایم.

بهنام حسین زاده بروجردی ادامه داد: با همه اتفاقات ناخوشی که برای سینمای ایران بویژه در محدودیت های کرونایی رقم خورده به آینده سینما خوشبین هستم؛ سینمای فعال در استان نیاز به موضوعاتی دارد که علاوه بر ارگان های فرهنگی، همکاری رسانه و شهرداری ها را می طللبد.

حسین زاده بروجردی گفت: پیش بینی من این است که از نوروز ۱۴۰۱ شاهد رونق سینماها خواهیم بود؛ فیلم های انباشته شده ای که بخشی از آنها بنیه اکران را دارند راهی اکران سینما می شوند. فیلم های خوبی آماده اکران است که تصور می کنم از آذرماه به بعد بار دیگر شاهد رونق سینماها خواهیم بود.

او تاکید کرد: سینمای فاخر ایران بی توجه به ناکامی ها و بی ارجی ها راه خود را طی می کند؛ همانطور که تاکنون بارها و بارها این اتفاق رخ داده و چهره های شاخصی چون علی حاتمی، عباس کیارستمی ، بهرام بیضایی ، ناصر تقوایی ، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی ، اصغر فرهادی و بسیار دیگر در بُعد جهانی افتخار آفرین شده اند.

گیلان دارای ۹ سینما با ۱۰ سالن سینمایی بود که از سال ۹۸ با هجوم بحران کرونا وضعیت اقتصادی و مخاطب در این سینماها دچار خسران و اختلال شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha