معاون وزیرعلوم: مشارکت پذیری دانشجویان با توجه به سلایق مختلف میسر است

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشارکت پذیری دانشجویان با افزایش تحمل، مدارا، صبر و توجه به سلایق مختلف آنان امکان پذیر است.

دکتر غلامرضا غفاری روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: جامعه پذیری امری پویا است که بطور پیوسته باید استمرار داشته باشد و حضور دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی در این امر تاثیر بسیار دارد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های دانشجویان از جمله در کانون ها، انجمن ها و بسیج دانشجویی  زمینه‌ای برای تعامل و تبادل بیشتر اجتماعی فراهم می‌کند که به آشنایی بیشتر دانشجویان با آموزه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی منجر می‌شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی در گرو حضور دانشجویان در تشکلهای دانشجویی است و از سوی دیگر تلاش های بسیار برای رفع کمبودها در زمینه فضای مجازی شد ولی تاثیر حضور دانشجویان در تشکلهای دانشگاه خیلی بیشتر است.

وی افزود: بر همین اساس به معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها گفته شد با توجه به اینکه دانشجویان ورودی پارسال و امسال هنوز حضور در فضای دانشگاه را تجربه نکرده اند برای جبران کاستی ها نیاز به تلاش بیشتری است و از تشکلهای دانشجوی خواسته شد با دانشجویان نوورود همراهی بیشتر داشته باشند.

غفاری ادامه داد: در دانشگاه‌ها و موسسه های زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نزدیک به یک میلون و ۳۰۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و در سال جاری حدود ۱۲۰ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند.

وی گفت: امیدوارم با بهتر شدن شرایط و افزایش واکسیناسیون کرونا به تدریج شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در شرایط کنونی حضور فراگیر تمامی دانشجویان دردانشگاه ها فراهم نیست زیرا توجه به سلامت دانشجویان و خانواده بزرگ دانشگاهیان برای مجموعه حاکمیت و دولت یک اصل اساسی و کلیدی است ولی در عین  حال نمی‌خواهیم دانشگاه‌ها همچون سه نیمسال گذشته بدون حضور دانشجو باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اولویت حضور با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است و امیدواریم شرایط برای حضور سایر دانشجویان در مقاطع دیگر نیز فراهم شود.

غفاری با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا در ایجاد شرایط بهتر برای حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها گفت: بیشتر دانشجویان واکسن کرونا را دریافت کرده اند و از درصد اندکی از دانشجویان که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند میخواهیم با توجه به اهمیت سلامت خود و دیگران به تزریق واکسن توجه کافی داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha