۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۱۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84504686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تزریق واکسن کرونا شرط تماشای مسابقات ورزشی در گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به در پیش بودن فصل جدید مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه این شهرستان و نیز لیگ برتر والیبال تصریح کرد که مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تزریق هر ۲ دُز واکسن کرونا شرط حضور تماشاگران جهت تماشای این رخدادهای ورزشی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الله یوسفی عصر یکشنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان) اظهارداشت: افرادی که قصد تماشای مسابقات ورزشی در گنبدکاووس را دارند باید ۲ هفته از مرحله دوم تزریق واکسن کرونا آنها گذشته باشد در غیر اینصورت اجازه ورود به مکان‌های ورزشی را ندارند.

وی، استعداد و ظرفیت‌های ورزش گنبدکاووس در رشته های مختلف را بسیار بالا دانست و افزود: هم اکنون این شهرستان در بسیاری از رشته‌های ورزشی از جمله "والیبال، والیبال نشسته، فوتبال، بوکس، والیبال ساحلی، تنیس روی میز، فوتو والی، بسکتبال، هندبال، بدمینتون، اسکواش، سپک تاکرا و دو ومیدانی، تیر و کمان و ژیمناستیک" دارای ورزشکاران و مربیانی در تیم‌های لیگ برتری و تیم ملی دارد.

یوسفی اضافه کرد: با اینکه ۶۰ درصد قهرمانان ورزشی گلستان از گنبدکاووس هستند اما این شهرستان از حیث امکانات و فضاهای ورزشی بسیار ضعیف و در رتبه‌های آخر در بین ۱۴ شهرستان‌ استان است.

به گفته وی، هم اکنون سرانه فضای ورزشی گنبدکاووس که ۴۰ هیات ورزشی فعال با حدود ۱۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد تنها ۳۳ سانتی‌متر مربع است درحالی که میانگین سرانه ورزشی استان گلستان بالای ۵۰ سانتی‌متر مربع است. 

تزریق واکسن کرونا شرط تماشای مسابقات ورزشی در گنبدکاووس

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس باتاکید برضرورت حمایت جدی مسوولان وزارت ورزش و جوانان (شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی) و استان گلستان برای ساخت فضاهای ورزشی جدید و نیز تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ادامه داد: هم اکنون ۱۳ پروژه نیمه تمام ورزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

وی یادآور شد: در چند سال گذشته اعتبارات خوبی برای تکمیل این پروژه‌ها پیش بینی شد اما به خاطر تورم و گرانی مصالح و دستمزدها کافی نبود به‌عنوان نمونه خانه والیبال گنبدکاووس قرار بود با ۴۰ میلیارد ریال ساخته شود اما به خاطر تورم و گرانی و با وجود اینکه تا الان ۷۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده، اکنون برای تکمیل و بهره‌برداری به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

یوسفی از تشکیل مجمع خیرین ورزش گنبدکاووس نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با ورود نیکوکاران بخشی از مشکلات و نیازهای اماکن ورزشی این شهرستان رفع شود زیرا عقیده داریم ساخت هر سالن ورزشی زمینه حضور صدها نوجوان و جوان را برای ورزش کردن فراهم می‌کند و آنها را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

وی با تبریک هفته تربیت بدنی گفت که در این هفته حدود ۵۰ برنامه متنوع پیش بینی شده که دیدار و تجلیل از ورزشکاران پیشکسوت، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

گنبدکاووس با۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha