۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84502521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 شماری از مقامات سودان ممنوع السفر شدند

۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۹:۰۹
کد خبر: 84502521
 شماری از مقامات سودان ممنوع السفر شدند
عبدالفتاح البرهان

تهران - ایرنا- "عبدالفتاح البرهان" رییس شورای حاکمیتی سودان از سازمان اطلاعات عمومی کشورش درخواست کرد، مانع سفر تعدادی از مسوولان حکومتی سودان به خارج شود.

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا، شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی سودانی اعلام کرد: "محمد الفکی سلیمان" عضو شورای حاکمیتی و شماری از اعضای ارشد کمیته انحلال حکومت عمر البشیر  رژیم سابق سودان از جمله این  افراد هستند.

یک نفر از این افراد ممنوع السفر شده، به الجزیره گفت که وزیر امور نخست وزیری از رییس دستگاه اطلاعاتی درخواست تحقیق در این رویداد را کرده است.

عمر البشیر از سال ۱۹۸۹ (۱۳۷۸) بر سودان حاکمیت داشت که  پس از برپایی تظاهرات در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی این کشور در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹  از قدرت برکنار شد و یک دولت انتقالی مورد حمایت عربستان سعودی و امارات متحده عربی قدرت را در این کشور در دست گرفت که ریاست دولت موقت آن بر عهده "عبدالله حمدوک" است.

دولت انتقالی سودان آگوست ۲۰۱۹  میلادی آغاز به کار کرد و قرار بود مدت زمان انتقال قدرت از نظامیان به غیرنظامیان ۳۹ ماهه باشد و در این مدت نیز قدرت میان ارتش و ائتلاف «الحریة و التغییر» تقسیم شود.

در دومین سالگرد آغاز انقلاب سودان در ۱۹ دسامبر تظاهراتی در مخالفت و برکناری دولت انتقالی این کشور برگزار شد که به گفته معترضان تا مساعد شدن اوضاع سودان ادامه خواهد یافت تظاهراتی که سرانجام منجر به تصمیم حمدوک در انحلال دولت انتقالی و تشکیل دولت جدید شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha