کرونا ۳ خانواده دیگر در چهارمحال و بختیاری را عزادار کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: سه بیمار دیگر در شبانه‌روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب فوتی‌های جدید، مجموع قربانیان کرونا در استان به یک هزار و ۵۸۳ نفر رسید.

وی همچنین از شناسایی ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در طی این مدت ۴۰۶ بیمار مشکوک به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد آزمایش تشخیص مولکولی ۱۳۵ بیمار مثبت اعلام شد.

شیرانی تصریح کرد: از این تعداد ۴۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۹۰ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان، اظهار داشت: با این وجود در روزهای اخیر تعداد بیماران بدحال بستری در بخش‌ مراقبت‌های ویژه در حال افزایش است و به ۵۲ نفر رسیده است.

شیرانی با اشاره به روند پرشتاب واکسیناسیون در استان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده ۷۰ درصد جمعیت استان علیه کرونا واکسینه شوند اما همچنان نیازمند رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۱۴ مهر، ۲۲۳ هزار و ۱۶۴ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده که از این تعداد ۷۹ هزار و ۲۱۰ نفر مبتلای به بیماری کویید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، لردگان و بروجن کماکان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های بن، کیار، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha