وضعیت نامشخص مسکن ارتش در قزوین پس از ۱۹ سال انتظار

قزوین - ایرنا - مسکن ارتشی‌های قزوین در اراضی ۱۳۵ هکتاری باورس پس از ۱۹ سال بلاتکلیفی و با توجه به قول مساعد وزیر راه و شهرسازی هنوز وضعیت مشخصی ندارد.

به گزارش ایرنا، در سال ۸۱ زمینی به مساحت ۱۳۵ هکتار واقع در روستای باورس، در نزدیکی شهر محمدیه برای تامین مسکن اعضا و کارکنان قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین در زمان استاندار وقت شهید مسعود امامی خریداری شد.

این زمین که در واقع به پاس زحمات نیروهای ارتش در کمک به زلزله زدگان شهرستان آوج در نظر گرفته شده بود، قرار بود سرپناهی برای ایثارگران و جانبازان ارتش باشد، اما شهادت استاندار وقت و تغییر نکردن کاربری زمین همانند قفلی بدون کلید سال‌ها همچنان بلاتکلیف باقیمانده است.

سه هزار عضو این تعاونی مسکن که هر یک از آنان در زمان خود ۷۰۰ هزار تومان برای خانه دار شدن پرداخت کرده بودند، ۱۹ سال چشم انتظارند تا اقدامی از سوی مسؤولان صورت پذیرد تا آنها را یک قدم به خانه دار شدن خود نزدیک کند.

طی ۱۹ سال گذشته، برای حل مشکلات این اراضی از سوی مسؤولان و مدیران وقت تصمیمات متعددی گرفته شد تا جایی که یک مرتبه قرار بود زمینی معوض به اعضای تعاونی مسکن در شهر محمدیه داده شود، بعدها تصمیم گرفتند کاربری زمین را به مکانی تجاری تغییر داده و هزینه آن را نیز به اعضا پرداخت کنند و حتی حرف‌هایی شده بود که به جای این زمین، واحدهای مسکونی مهر و یا اقدام ملی تحویل اعضا شود، اما تاکنون هیچ یک از این تصمیمات به نتیجه نرسیده است.

جالب تر آنکه از ابتدای واگذاری این اراضی تاکنون، اعضای هیات تعاونی بیش از ۷۰ نشست مختلف با مسؤولان محلی، شهرستانی و استانی برگزار کرده‌اند که خروجی هیچ کدام از آن‌ها نتوانسته گرهی از مشکلات آنان باز کند.

به گفته نایب رییس تعاونی مسکن ارتش با توجه به آخرین وضعیت این اراضی، گویا محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی قول مساعد داده بود تا شهرک سازی درون همین اراضی صورت پذیرد.

پادرهوایی مسکن ارتش در قزوین پس از ۱۹ سال انتظار

دستور وزیر راه و شهرسازی ساخت شهرک در اراضی باورس است

وحید ریزه وندی، نایب رییس هیات تعاونی مسکن قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: اوایل سال جاری بود که به سراغ وزیر راه و شهرسازی سابق رفتیم و ایشان نیز دستور دادند که داخل خود اراضی باورس شهرک سازی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: تعاونی مسکن لشکر ۱۶ زرهی قزوین پیگیر اجرای این دستورات است و به محض اینکه اقدام قابل توجهی صورت بگیرد، به موقع اطلاع رسانی خواهد شد.

ریزه وندی با اشاره به سه هزار عضو این تعاونی در اراضی باورس، تصریح کرد: از این تعداد برخی اعضا نظامی و برخی دیگر نیز به صورت غیرنظامی امتیاز این اراضی را در دست دارند.

به گفته این مسؤول تعاونی مسکن ارتش، اراضی باورس دارای کاربری زراعی بوده که با دستور وزیر پیشین راه و شهرسازی می توان کارها را پیش برده و مسکن را تحویل اعضا داد.

نایب رییس هیات تعاونی مسکن لشکر ۱۶ زرهی قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه عزم جدی مسؤولان استان قزوین برای حل مشکلات اراضی تعاونی مسکن ارتش وجود دارد و در نشست‌هایی که با مدیرکل مسکن و شهرسازی داشتیم، خواهان رسیدگی به موضوع هستند.

ریزه وندی با اشاره به تغییر و تحولات دولت در سال جاری، اظهار داشت: با توجه به جا به‌ جایی وزرا و کابینه دولت، طبیعی است که تاحدودی روند اداری این کار به طول بیانجامد؛ افزون بر اینکه با توجه به حمایت بی شائبه نمایندگان استان در مجلس از این پروژه خوشبختانه مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

وی یادآور شد: با توجه به تعداد اعضا و عظیم بودن پروژه، تحقق ساخت مسکن زمان بر خواهد بود و البته هنوز در مورد تقبل هزینه و مراحل ساخت آن نیز صحبت و تصمیم خاصی اتخاد نشده است.

صحبت‌های نایب رییس تعاونی مسکن لشکر ۱۶ زرهی قزوین در حالی که افق‌های روشنی را برای رفع موانع ترسیم کرده، اعضای این تعاونی در شبکه‌های مجازی با انتشار مطالبی خواهان اقدام و حمایت جدی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز هستند.

در متن نامه مردمی اعضای تعاونی مسکن ارتش آمده است که نمایندگان باید با گرفتن وقت فوری شرایط ملاقات حضوری با وزیر جدید راه و شهرسازی را با هدف تسریع و تسهیل هرچه بیشتر امور شهرک سازی در باورس انجام شود و به شکل فردی با دبیرخانه شورایعالی معماری شهرسازی ایران نیز نامه نگاری لازم صورت پذیرد تا مراتب شهرک سازی در منطقه باوری اتفاق بیافتد.

پادرهوایی مسکن ارتش در قزوین پس از ۱۹ سال انتظار

در انتظار سفر وزیر راه و شهرسازی به قزوین هستیم

لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بنده خودم به یاد دارم که برای حل مشکل اعضای تعاونی ارتش با محمد اسلامی، وزیر پیشین راه و شهرسازی صحبت کردم و ایشان نیز قول مساعد دادند تا موضوع را پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: همان موقع صحبت‌هایی بود که امکان تغییر کاربری در این اراضی وجود نداشته باشد و اگر لازم شد از پروژه اقدام ملی به خانه اولی‌ها، منزل مسکونی داده شود که البته باز هم باید این مساله مورد بررسی نهایی قرار گیرد و دستور نهایی نیز در این زمینه صادر شود.

سیاهکلی بر حمایت از اعضای تعاونی مسکن ارتش قزوین تاکید و تصریح کرد: ما در انتظار سفر وزیر جدید راه و شهرسازی به قزوین هستیم تا این موضوع را بار دیگر یادآوری کرده و تصمیمات نهایی آن نیز سریع‌تر به مرحله اجرا گذاشته شود.

روح الله عباسپور، نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی نیز تیرماه سال جاری در نشستی با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی پیگیر حل مشکل اراضی تعاونی مسکن ارتش بوده است.

وجود پستی و بلندی‌های اراضی باورس ما را به نتیجه لازم نرسانده است

سید علی هاشمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص آخرین وضعیت اراضی تعاونی مسکن لشکر ۱۶ زرهی قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: هنوز تصمیم نهایی و دستور خاصی برای این اراضی داده نشده تا بتوانیم کاری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: محمد اسلامی، وزیر سابق راه و شهرسازی اعلام کردند که موضوع اراضی باورس قزوین جهت اجرای پروژه تعاونی مسکن ارتش مورد بررسی قرار گیرد و اینکه آیا امکان شهرک سازی در این اراضی وجود دارد یا خیر که در این قالب بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم؛ اما وجود پستی و بلندی‌های این اراضی ما را به نتیجه خاصی نرسانده است.

هاشمی اظهار داشت: ما منتظریم تا سایر پیشنهادات را در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم، به هرحال روند کار دشوار بوده و با وجود اینکه خواهان حل مشکل اعضای این تعاونی پس از ۱۹ سال هستیم، اما باید صبر کنیم تا ببینیم از چه روشی می‌توان وارد عمل شد.

نیم نگاه: با توجه به دستور وزیر سابق راه و شهرسازی در خصوص شهرک سازی در اراضی باورس و همت جمعی مسؤولان استان قزوین برای انجام این کار، لازم است که نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی از شورایعالی معماری و شهرسازی ایران مطالبه کنند تا مصوبات این موضوع هرچه سریع‌تر برای اجرایی شدن در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha